Noile reglementări în domeniul publicității, votate în prima lectură

Noile reglementări în domeniul publicității, votate în prima lectură

Modificările adoptate în prima lectură instituie regimul juridic al mesajelor de interes public, cele definite, în actuala legislație, ca „publicitate socială” și care sînt reglementate contradictoriu.


Astfel, mesajele de interes public pot avea ca obiect valorile și principiile constituționale, drepturile și libertățile fundamentale ale omului, modul de viaţă sănătos și ocrotirea sănătăţii, drepturile și obligațiile persoanelor, autorităților și instituțiilor publice, centrale, etc. Fiecare mesaj de interes public va putea fi difuzat atît gratuit, cît și contra plată.


De asemenea, se prevede instituirea și implementarea regimului juridic al publicității politice în perioada extraelectorală, care nu există în prezent. Este stabilit cine nu poate fi furnizor de publicitate politică, precum și faptul că achitarea pentru serviciile de difuzare a publicității politice poate fi efectuată doar prin transfer bancar. Poiectul mai prevede interzicerea plasării bannerelor pe clădirile ce aparțin proprietății publice.


Alte modificări se referă la publicitatea exterioară, în condițiile descentralizării administrative și ale autonomiei locale, la regimul juridic al autoreglementării în acest domeniu, precum și asigurarea transparenței pe piața publicității, în vederea protecției concurenței.


Proiectul interzice publicitatea subliminală, publicitatea înșelătoare, publicitatea amorală, publicitatea discriminatorie, publicitatea sexistă, cea care poate provoca panică, instiga la violenţă sau la acţiuni periculoase, cea care încurajează, în mod direct sau indirect, comportamentul contrar legii, publicitatea prin care se denigrează produse, servicii sau profesii.


Potrivit autorilor, adoptarea și implementarea noului proiect va contribui la protejarea pieței publicității Republicii Moldova, protejarea și promovarea spațiului informațional și a intereselor economice ale mass-media naționale.


Noul proiect cu privire la publicitatea a fost elaborat de Grupul de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-medi, care constituie o platformă de comunicare între Parlament și reprezentanții instituțiilor media, instituțiilor internaționale și ONG-urilor media. 


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load