X 
Transnistria stiri: 1421
Eurovision stiri: 504
Preşedintele stiri: 3992

Mircea Grecu: Ministerul Educației adoptă decizii populiste

12 aug. 2018,, 12:45   Societate
4843 7

Înainte de a adopta orice decizie cu privire la organizarea procesului educațional, trebuie studiat profilul elevului din Republica Moldova, consideră psihologul Mircea Grecu, secretar general al Centrului Internaţional de Prevenire şi Informare în Domeniul Adicţiilor (CIPIDA), notează Noi.md.

Doar după realizarea unui asemenea studiu, dar și organizarea unor consultări ample cu părinții, Ministerul Educației trebuie să decidă asupra programului școlar, asupra volumului și timpului acordat temelor pentru acasă, mai susține psihologul. Deși, inițial a anunțat că exclude temele pentru acasă pentru ciclul primar, între timp, Ministerul s-a răzgîndit și a elaborat un proiect de instrucțiune care prevede că timpul alocat temelor nu va depăși 45-60 minute zilnic pentru toți elevii claselor I-IV și - 1,5 ore pentru clasele V-VI.

„Nu cred că asta e soluția. Pentru fiecare copil este individual acest lucru. Putem vorbi de volum, dar nu de oră. În primul rînd trebuie studiat profilul elevului din R. Moldova, pentru că diferă foarte mult de elevul din Franța, Italia sau Rusia de exemplu. Trebuie să studiem capacitățile lui, cum își petrece timpul liber, care sînt activitățile extra-curriculare. La acest studiu trebuie să participe neapărat psihologi, pedagogi, asistenți sociali și părinții inclusiv. Trebuie să avem o abordare multidisciplinară, complexă, integrată. Ministerul educației din Moldova la fiecare 10 minute schimbă ceva”, ne-a explicat psihologul.

Potrivit lui, așa-zisa modernizare a procesului educațional, cînd sînt urmate reperele altor țări, poate avea consecințe imprevizibile. „Ei iau ca exemplu programele europene, dar nu au luat în considerație faptul că în Europa sînt cîte 10 - 12 copii în clasă. Practic copiii reușesc să facă totul la școală. La noi, într-o clasă sînt 25 - 30 de copii. Deci, temele sînt obligatorii, profesori nu reușesc să parcurgă tot materialul cu ei”, a adăugat Mircea Grecu.

Adoptarea unor legi și decizii populiste nu este soluția la problemele cu care se confruntă sistemul, mai susține psihologul.


„Nimeni nu se gîndește la consecințe, la ora actuală elevii și așa nu prea pun mîna pe carte, dar dacă mai reducem temele, nu se știe ce va fi. Lecțiile, temele pentru acasă trebuie să fie în primul rînd interactive. Ministerul a fost atacat și a fost nevoit să dea o replică. Nu e exclus că regulile se vor schimba în cîteva săptămîni”, a menționat Grecu.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?