TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Marea majoritate a părinților nu cunosc nivelul de calificare al profesorilor copiilor lor

Marea majoritate a părinților nu cunosc nivelul de calificare al profesorilor copiilor lor

Doar 23% din toți părinții sînt consultați de către administrațiile școlare cu privire la nivelul de calificare a cadrelor didactice care le învață copiii, iar circa 51% din toți părinții consideră că propunerile și opiniile exprimate de ei practic nu influențează deciziile pe care le ia conducerea școlii.

Acestea sînt cifrele prezentate în cadrul unui studiu sociologic cu genericul ”Participarea părinților și a reprezentanților comunităților în guvernarea învățămîntului general”, transmite NOI.md cu referire la unimedia.info.


Studiul a fost realizat de către Institutul de Politici Publice, în parteneriat cu Centrul de Investigații Sociologice și Marketing „CBS-Research”, cu susținerea financiară a Programului de Sprijinire a Educației al Fundațiilor pentru o Societate Deschisă prin intermediul Fundației Soros-Moldova.

Scopul proiectului: Împuternicirea părinților, comunităților locale și organizațiilor societății civile cu competențe de implicare efectivă în guvernanța educației în scopul promovării valorilor unui învățămînt de calitate, deschis, bazat pe meritocrație, performanță și incluziune.

În cadrul dezbaterilor publice, părinții au înaintat mai multe propuneri de îmbunătățire a sistemului de învățămînt:

Plafonarea numărului de elevi pînă la 20-25 de copii în clasă.

Adaptarea materialelor didactice la cerințele actuale prin actualizarea manualelor și digitalizarea acestora.

În clasele de gimnaziu și liceu adaptarea curricula școlare la necesitățile pieței muncii.

Reducerea volumului din temele pe acasă

Dezvoltarea gîndiri creative, libertatea expunerii, respectul față de opinia altora, toleranța și atitudinea nediscriminatorie în relația elev-elev, profesori-elevi, etc.

În instituțiile de învățămînt din mediu rural este necesar de a le oferi spații copiilor să-și dezvolte potențialul creativ (desen, teatru, expoziții de fotografie).

Schimbarea accentului de pe teorie pe practică. Învățarea prin practică. Dotarea școlilor cu laboratoare, mulaje, hărți, etc.

Conform concluziilor studiului sociologic, implementarea noului Cod al Educației a dus la creșterea rolului părinților, comunităților locale și al organizațiilor obștești ale părinților în administrarea instituțiilor de învățămînt general, însă oportunitățile oferite de noul cadru normativ-juridic nu sînt încă valorificate în deplină măsură.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...

Sondaj Toate

load