COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 929 781   INFECTAȚI 361 828(+712)   TRATAȚI 345 226      DECESE 9022(+37)   Mai multe detalii 
Preşedintele stiri: 3013

La Bender ar putea fi creată o instituție de învățămînt preșcolar

13 oct. 12:30   Societate
1526 0

Avocatul copilului propune reorganizarea Școlii de tip internat pentru copii rămași fără ocrotire părintească din Bender icirc;n instituţie de învăţămînt de nivelul 0 și crearea, în baza acestuia și a Liceului Teoretic „Alexandru cel Bun” din aceeași localitate, a unui complex educaţional multifunctional.

Avocatul Poporului pentru drepturile copilului, Maia Bănărescu, s-a adresat cu un demers către viceprim-ministrului pentru Reintegrare, precum și președintelui Comisiei parlamentare drepturile omului și relații interetnice, al Comisiei parlamentare cultură, educație, cercetare, tineret, sport şi mass-media, transmite Noi.md cu referire la agora.md.

În demers, ombudsmanul copilului menționează faptul că în prezent în municipiul Bender aflat sub controlul autorităţilor de la Tiraspol activează 47 de instituţii de învăţămînt. Însă activitatea a 46 dintre acestea nu corespunde idealului educaţional al şcolii din Republica Moldova şi principiilor fundamentale ale educaţiei.

Doar în cadrul Liceului Teoretic „Alexandru cel Bun” din Bender (instituţie de nivelul I, II şi III) procesul educaţional este asigurat în conformitate cu prevederile Codului Educaţiei al Republicii Moldova. În curtea instituției vizate este amplasată și Școala de tip internat pentru copii rămași fără ocrotire părintească, care nu funcționează din 2020, dar dispune de suficiente spații care ar putea fi valorificate în scopul educative și de agreement pentru copii.

În acelaşi timp, în municipiul Bender nu activează nici o instituţie de învăţămînt de nivelul 0 (educaţia timpurie: educația ante preșcolară, învățămîntul preșcolar) în corespundere cu standardele naţionale menţionate supra. Astfel, în această localitate aflată sub controlul autorităţilor de la Tiraspol, statul Republica Moldova nu asigură respectarea succesiunii nivelelor şi ciclurilor în sistemul educaţional și a standardelor de calitate în învățămîntul preuniversitar.


În opinia avocatului copilului, reorganizarea Școlii de tip internat pentru copii rămași fără ocrotire părintească din Bender în instituţie de învăţămînt de nivelul 0 și crearea, în baza edificiilor acestuia și altor construcții adiacente Liceului Teoretic „Alexandru cel Bun”, a unui centru pentru activități extrașcolare ar permite instituirea unui complex educațional multifuncţional care ar putea oferi soluții pentru problema în cauză: va asigura succesiunea nivelurilor şi ciclurilor din sistemul de învăţămînt conform prevederilor Codului Educaţiei al Republicii Moldova şi respectarea dreptului copilului la educație și recreere, va oferi copiilor posibilitatea de a practica activităţi recreative conform vîrstei, de a participa la viața culturală şi artistică etc.

0

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Adăuga comentariu

Guvernul anunță că există un deficit de personal în structurile de stat. În opinia dvs., cum am putea rezolva această problemă?
 X