X 
Arşiţa stiri: 174
Jocurile Olimpice stiri: 135
Transnistria stiri: 1455

Începutul grădiniței: Cum poate fi gestionată teama de despărțire a copiilor

28 ian. 15:00   Societate
3258 0

Anxietatea de separare este ceva normal la copiii mici, în timpul începerii grădiniței, consideră Tatiana Turuta, educator la Instituția Publică de Educație Timpurie Nr.8 "Vîntuleț" din raionul Orhei.

Potrivit ei, anxietatea poate fi gestionată prin comunicare, validarea emoțiilor copilului și transmiterea unui sentiment de securitate.

Despre aceasta a declarat, Tatiana Turuta, în cadrul materialului analitic de pe site Noi.md intitulat "Începutul aventurii educaționale: Cînd este un copil pregătit pentru a începe grădinița".

“Cel mic poate fi ajutat să depășească teama de separare dacă adulții din apropierea lui dau dovadă de răbdare, înțelegere și timp pentru acomodarea acestuia la noul context. Vorbiți-i copilului despre noua experiență, explicîndu-i ce ar putea fi diferit pentru el față de alte experiențe (prin comparație cu grădinița sau creșa etc.), cine va avea grijă de el, dacă va fi cu colegii mai vechi în aceeași grupă. Validați-i emoțiile copilului (“Înțeleg că îți este greu!”), arătîndu-i astfel că îl înțelegeți și că sînteți aproape de el. Această metodă oferă copilului un model alternativ de a face față anxietății în locul plînsului și țipetelor; poate exprima verbal ceea ce simte. Este important să nu anulați trăirile copilului și să nu îl certați pentru asta (“Ești un fricos, mă voi supăra pe tine dacă nu rămîi la școală/grădiniță!”) sau să îi minimalizați experiența (“Nu are de ce să-ți fie frică, ce crezi că vei păți?!”). O abordare suportivă este mult mai eficientă. Acordați atenție și emoțiilor și atitudinii dvs., astfel încît să nu îi transmiteți îngrijorarea dvs. copilului și să nu se simtă copleșit. Copilul, văzîndu-vă îngrijorat sau stresat, va deveni el însuși astfel. Și nu are nevoie de încă un motiv – deja are emoții mari. Schimbările pot fi dificile, dar de asemenea și pline de entuziasm. După fiecare zi, petreceți timp încurajînd comunicarea și discuțiile despre cum i-a fost și despre toate lucrurile frumoase pe care le-a descoperit, prietenii pe care și-i-a făcut etc.”, adaugă cadrul didactic.

Potrivit educătoarei, adaptarea reușită la grădiniță este indicată de o serie de comportamente, cum ar fi:

  • Copilul se atrage la grădiniță și la doamna educatoare.
  • Intră în grupă cu dispoziție bună.
  • Preferă toate tranzițiile din regimul zilei la grădiniță.
  • Se implică activ în toate momentele zilei.
  • Preferă jocurile și jucăriile din grupă.
  • Își ia rămas bun cu bucurie de la părinți.
  • Și-a făcut prieteni noi și manifestă interes de a merge la grădiniță pentru a se juca cu semenii.
  • Așteaptă cu nerăbdare să meargă la grădiniță.
  • Seara, copilul vrea să mai stea la grădiniță”, menționează Tatiana Turuta.

0
2
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав