COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 857 485 INFECTAȚI 330 799(+1505)   TRATAȚI 308 832     DECESE 7576(+41)   Mai multe detalii
Preşedintele stiri: 2959
Puterea stiri: 6800
Coronavirus stiri: 7617

Expert: În R.Moldova proiectele de infrastructură nu sînt supuse auditului de siguranță rutieră

24 sep. 13:18   Societate
1314 1

În R.Moldova nu există un cadrul legal care ar obliga autoritățile competente să supună unui audit de siguranță rutieră fiecare proiect de infrastructură în parte. O spune Ilie Bricicaru, doctor în ştiinţe tehnice, expert internaţional în siguranţă rutieră.

Potrivit lui, chiar dacă la moment domeniul este reglementat de Legea privind siguranța traficului rutier, care prevede noțiunile de evaluare de impact, audit și inspecții de siguranță rutieră, de facto, autoritățile nu acordă prea multă atenție gestionării siguranței infrastructurii rutiere.

Teoretic, autoritățile sînt obligate să inspecteze drumurile sub aspectul siguranței rutiere o dată la trei ani, susține expertul. Faptul că legislația moldovenească nu impune ca proiectele de infrastructură să fie supuse unui audit de siguranță rutieră, ca mecanism, și-a pus amprenta, mai spune el.

"Cu regret stăm foarte prost la acest subiect, chiar dacă legea 131/2007 privind siguranța traficului rutier prevede noțiunile de evaluare de impact, audit și inspecție de siguranță rutieră. Nu există un cadrul legal de obligare a autorităților rutiere ca aceste proceduri să fie realizate pentru fiecare proiect de infrastructură rutieră sau să inspecteze drumurile la siguranța rutieră o dată la 3 ani, cum impune Directiva 2008/96/CE privind gestionarea siguranței infrastructurii rutiere", a declarat Ilie Bricicaru pentru Noi.md.

În lipsa unei legislații solide în domeniu, de cele mai multe ori recomandările auditorilor sînt ignorate, mai spune expertul.


Ilie Bricicaru a adus drept exemplu de succes proiectul de reabilitare a DN R16 BălțiFăleștiSculeni, care a fost primul auditat sub aspectul siguranței rutiere de către specialiști din Moldova. Acesta precizează că toate proiectele de reabilitare finanțate de UE obligatoriu sînt supuse auditului, doar că rezultatele acestuia nu sînt obligatorii pentru Administrație de Stat a Drumurilor și, ca regulă, nu se iau în considerație.

"Proiectul a fost finanțat de Banca Europeană de Investiții, astfel că toate proiectele finanțate de donatori impun asemenea evaluări, doar că din lipsa legislației, de cele mai multe ori, Administrația de Stat a Drumurilor nu a luat în considerație recomandările auditorilor.

Sper că măcar acest Guvern va înțelege importanța și necesitatea implementării procedurilor de siguranță a infrastructurii rutiere și le va implementa cît mai repede posibil", a remarcat Bricicaru.

0
Recomandă:

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Adăuga comentariu

Ce veți face dacă tariful pentru încălzirea cu gaze va fi extrem de ridicat?
🔽🔽