Transnistria stiri: 1365
Eurovision stiri: 499

Ecologiștii sînt împotriva introducerii în Moldova a automobilelor mai vechi de 10 ani

24 oct. 2020,, 10:00   Societate
5473 1

Ecologiștii din Moldova nu susțin propunerea Ministerului Finanțelor de a introduce în țară automobile mai vechi de 10 ani.

După cum a relatat pentru Noi.md președintele Organizației Teritoriale Chișinău "Mișcarea ecologică din Moldova", Vladimir Garaba, el nu este de acord cu această inițiativă, deoarece o mașină care are mai mult de 10 ani nu poate asigura curățarea gazelor de eșapament așa cum o face un automobile nou.

Potrivit lui, aceste automobile au rămas la nivelul de utilizare a combustibilului Euro-3 sau Euro-4, iar Europa trece deja la Euro-6. De aceea aerul va fi și mai poluat.

”Ca regulă, aceste mașini se defectează des, necesită multe piese de schimb, produc multe deșeuri. De facto, noi ne transformăm într-un depozit de mașini vechi din Europa. Priviți ce se întîmplă în preajma atelierelor auto, a garajelor: caroserii ruginite, piese de schimb care și-au trăit traiul etc. Pentru oamenii care doresc să aibă propriul automobil pentru a reduce pericolul infectării cu coronavirus, desigur, este avantajoasă decizia autorităților de a permite importul mașinilor mai vechi, care costă mai puțin. Da, avem o țară săracă, dar nu putem ceda și cumpăra aceste mașini vechi în detrimentul următoarelor generații. Europa deja circulă cu mașini electrice, dar noi aici cumpărăm toate vechiturile lor, care consumă carburanți care poluează aerul”, a subliniat ecologistul.

Vladimir Garaba, președintele Organizației teritoriale Chișinău ”Mișcarea ecologistă” din Moldova, crede că pentru a soluționa problema poluării aerului în orașele mari este nevoie de un program adecvat. În afară de faptul că este important să permitem importurile unor mașini mai noi, care nu poluează mediul, mai trebuie să trecem treptat la mașini electrice, precum și să îndeplinim un șir de alte sarcini.


Trebuie să construim drumuri de centură, care ar descărca traficul cu 10-20%. Mai avem nevoie de parcări la intrările în oraș, pentru ca proprietarii automobilelor, veniți din teritoriu, să-și lase mașinile acolo și să circule cu transportul public. Este practica multor țări europene. O altă măsură serioasă ar fi restricționarea intrării în centrul orașului sau opțiunea de a intra cu permise speciale, la tarife speciale. Mai trebuie introdusă plata pentru parcare. Cum numai vor apărea parcările cu plată, cu tarife înalte, orașul va deveni mult mai liber. Desigur, este important să dezvoltăm transportul public și să stimulăm utilizarea lui de către orășeni”, spune ecologistul.

Potrivit lui, e timpul să întoarcem sub controlul statului unica sursă de dezvoltare a lui, a businessului și a familiilor – sistemul financiar în persoana Băncii Naționale, care trimite necontrolat în Occident (pe post de rezerve) banii munciți de gastarbiterii și exportatorii moldoveni.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?