La 23 iunie 2019 aeronava A-320 de pe ruta Chișinău-Moscova care aparține companiei Air Moldova a decolat de pe aeroportul Chișinău în direcția orașului Sîngera.
În acel moment, în locul celor 15 dispeceri avia care urma să fie de serviciu erau doar 9 persoane. Astfel, dispecerul răspunzător pentru această aeronavă, fiind în stare de oboseală avansată după o muncă neîntreruptă de 6 ore, a părăsit locul de muncă, uitînd să verifice situația privind traiectoria zborului navei A-320.
În aceleași timp, de pe aerodromul de la Vadul-lui-Vodă a decolat avionul AN-2 cu parașutiști la bord. Ambele aeronave erau în proces de decolare, posibilitatea manevrării fiind limitată. Acest lucru a dus la aceea că nava A-320 a zburat deasupra avionului AN-2 la o distanță de doar 15 metri. Astfel, traiectoriile zborurilor ale avioanelor s-au intersectat. Conducerea Autorității Aeronauticii Civile și autoritățile țării au ascuns acest incident.
Angajații Moldatsa l-au informat pe ministrul Economiei Vadim Brînzan despre cele întîmplate. Pînă în prezent investigațiile nu au finalizate, totul este ținut în secret.
Potrivit redacției MoldNews, pînă acum nimeni nu a fost atras la răspundere.
Directorul Moldatsa Veaceslav Frunză care, potrivit datelor MoldNews, este cumătrul deputatului din partea PD Vladimir Cebotari, precum și directorul Autorității Aeronauticii Civile a Moldovei Octavian Nicoleascu apropiat de deputatul Partidului Șor Petru Jardan pînă în prezent ascund incidentul de opinia publică.
Adăuga comentariu