X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

Cum să procedăm cînd cumpărăm produse ce prezintă defect

11 mar. 2018,, 12:00   Societate
5154 0

De multe ori ni se întîmplă să procurăm unele produse şi abia acasă să observăm că acestea au defect. Sînt sau nu obligaţi vînzătorii să ne schimbe articolul cumpărat sau să ne returneze banii?

Asta vrea să afle şi Silvia Bodrug, care a expediat următoarea întrebare pe adresa redacţiei noastre:

„Recent am cumpărat dintr-un magazin din centrul capitalei o bluză, vrînd s-o fac cadou unei prietene. Probabil, din grabă, nu am reuşit să o analizez bine şi abia acasă am observat că acesteia îi lipsea doi nasturi. A doua zi m-am întors la magazin şi a rugat-o pe vînzătoare să-mi schimbe haina, la care ea mi-a zis că aceasta era unica bluză de aşa fel. Am rugat să-mi returneze banii şi, evident, a refuzat. Spuneţi-mi, vă rog, unde pot să mă adresez pentru a putea scrie o plîngere pe numele vînzătoarei? Ştiu sigur că ţine de obligaţia ei să-mi întoarcă banii, mai ales că nu a trecut decît o zi de la procurarea bluzei. Mulţumesc anticipat”, ne-a scris Silvia Bodrug.

Răspuns:

Potrivit Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), fiecare cumpărător are dreptul să returneze, timp de 14 zile, produsul care prezintă defect, cu condiția prezentării bonului de casă. Consumatorul poate pretinde înlocuirea unui produs cu altul de aceeași calitate, iar dacă nu îi convine, poate cere returnarea banilor. În cazul în care produsul nu poate fi schimbat, consumatorul este în drept să ceară întoarcerea banilor. Conform legii, consumatorului trebuie să i se restituie banii la data returnării produsului.


Dacă agentul economic refuză să-i întoarcă banii sau să-i schimbe produsul clientului, cel din urmă este în drept să depună reclamație la APCSP, iar ulterior, împreună cu un inspector, se vor deplasa la agentul economic pentru a cere restituirea contravalorii produsului procurat.

Vă reamintim că, dacă aveți întrebări legate de anumite situații-problemă, ne puteți scrie pe adresa de email intreaba@noi.md, iar noi vom căuta răspunsuri la ele cerînd sfaturile specialiștilor în domeniul respectiv.

Pentru a vedea mai multe răspunsuri la întrebările arzătoare venite pe adresa redacţiei noastre, accesaţi acest link.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?