Totodată, a scăzut numărul de minute vorbite, dar și vînzările.
Volumul total al vînzărilor pe piața respectivă s-a diminuat, față de perioada similară a anului trecut, cu 12,5% și a însumat 85,9 milioane de lei, iar volumul traficului total de voce generat de utilizatorii de telefonie fixă a scăzut cu 20,3%, pînă la valoarea de circa 247 milioane de minute, potrivit agora.md.Datele statistice raportate de furnizori arată că numărul abonaților companiei Moldtelecom au scăzut cu 18,6 mii și au alcătuit circa 901,4 mii, iar numărul abonaților furnizorilor alternativi s-a diminuat cu 599 și a totalizat 107,1 mii.
Din totalul abonaților, 879,8 mii erau persoane fizice, iar 128,7 mii - persoane juridice. Rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă, raportată la 100 de locuitori a alcătuit 38,8%.
Traficul de voce realizat de către abonații serviciilor respective către rețelele mobile s-a diminuat cu 2,1%, traficul generat în rețelele fixe a scăzut cu 8,3%, iar traficul realizat către rețelele internaționale s-a micșorat cu 31,6%. În consecință, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a diminuat cu 20,6%, ajungînd la 123 de minute.
Urmare a diminuării numărului de abonați, a traficului de voce și volumului total al veniturilor de pe piața de telefonie fixă, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 8,5% și a alcătuit 28,3 lei.
La sfîrșitul trimestrului II al anului curent, cota de piață a companiei Moldtelecom, în funcție de venituri, a fost de 93,8%.
Adăuga comentariu