COVID-19 în MOLDOVA

Ce trebuie să facă Moldova pentru a atragere turiștii din Rusia

Ce trebuie să facă Moldova pentru a atragere turiștii din Rusia

Moldova se ocupă activ de promovarea oportunităților sale turistice pe piața rusă, avînd planuri de majorare serioasă a fluxului turistic din Federația Rusă și ar putea acea succese în această direcție, dacă va ține cont de mai multe sfaturi ale experților.

Despre ce ar putea ajuta Moldova să-și transforme planurile în realitate, au spus experții în cadrul conferinței on-line de cooperare a exporturilor din Rusia și Moldova, organizată de Guvernul Republicii Moldova.

Potrivit Asociației Operatorilor de turism din Rusia, în cadrul evenimentului, directorul general al Agenției pentru investiții din Moldova, Rodica Verbeniuc, a declarat că domeniul industriei turismului are un potențial extraordinar pentru a oferi servicii turistice de export.


Președintele Asociației Patronatului industriei turismului din Moldova (APIT), Serghei Manea, a menționat că o contribuție semnificativă în dezvoltarea economiei ar putea aduce una dintre cele mai promițătoare ramuri ale acesteia – turismul.

Potrivit lui, în republică sînt elaborate diverse programe, inclusiv trasee vinicole. Printre altele, a apărut o soluție interesantă de transport - Zboruri în Moldova cu un avion privat.

"Da, potențialul Moldovei, ca direcții pentru MICE, este înalt", a acceptat colega Iulia Skoromolova, vicepreședinte ATOR, Director general adjunct al companiei Interconnect Management Corporation. Experta a menționat că Moldova are spațiu de dezvoltare în diferite segmente ale turismului, iar perspectivele de creștere sînt enorme.

Doamna Skoromolova vede două căi promițătoare principale de transformare a Moldovei într-o destinație populară pentru turiștii ruși.

Prima dintre ele este dezvoltarea turismului de afaceri, lucru de atragere a MICE-proiectelor unor mari corporații.

Al doilea vector de dezvoltare este lucrul cu turiștii individuali. Aici este necesară, inclusiv pregătirea tururilor economice ale zilei libere. Pentru dezvoltarea acestui segment, expertul recomandă munca cu rețele sociale, atragerea bloggerilor și, de asemenea, navigarea în format B2B –participarea la forumuri, expoziții.

”Și primul lucru care trebuie făcut pentru a atrage turiștii de afaceri este să dezvoltați o bază hotelieră. În prezent, capacitatea de ieșire în segmentul de preț ridicat, atît de necesar pentru dezvoltarea MICE, este limitată. În Moldova fondul de camere 5 este de numai 265 de camere. Hoteluri de nivelului 4 este, de asemenea, sînt insuficiente – doar 793 de numere", își împărtășește observațiile doamna Skoromolova.

În opinia expertei, este important ca obiectele să nu fie împrăștiate, ci să fie aproape unul de latul, pentru confortul oaspeților.

"Un bun exemplu de infrastructură premium de calitate este castelul Mimi. Da, el nu este conceput pentru a primi mai mulți oaspeți concomitent, dar, în general, este potrivit pentru evenimente de nivel înalt", aduce un exemplul Julia Skoromolova.

În paralel cu infrastructura, trebuie dezvoltate și servicii exclusive care ar putea atrage corporații. Ar putea fi yachting, rafting, elicoptere.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Mai multe

Sondaj Toate

load