Ce soluţii ar mai fi pentru deblocarea traficului în orele de vîrf?

Ce soluţii ar mai fi pentru deblocarea traficului în orele de vîrf?

Pentru a face față blocajelor de trafic în orele de vîrf, pe cele mai aglomerate porțiuni de drumuri din Chișinău, o variantă ar fi reluarea practicii de odinioară a MAI de a antrena inspectori de trafic.


Această opinie a fost exprimată de fostul viceprim-ministru, ex-ministrul Economiei Moldovei, în prezent – expert independent, Alexandru Muravschi, menționînd că ar fi mai bine decît „propunerea ingenioasă” a ministrului de interne Andrei Năstase de a începe ziua de lucru la 7 dimineața, transmite Noi.md.


„Apropo, dacă cineva își amintește, mai recent, pentru a face față blocajelor de trafic, MAI la ora de vîrf în zonele cele mai aglomerate a început să antreneze inspectori de trafic. Blocajele de trafic s-au redus, fluxurile au început să se miște mai repede. Dar odată cu schimbarea Guvernului, această practică a încetat. Poate merită reînnoită? Nu știu cum credeţi dvs., cît despre mine cred că este mai bine decît „propunerea ingenioasă a lui A. Năstase de a începe ziua de muncă la 7 dimineața”, a subliniat Alexandru Muravschi.


În același timp, unii internauți în comentariile lor au remarcat că blocajele de trafic apar imediat pe secțiuni de drumuri unde activează inspectorii de trafic, iar blocajul de trafic se consumă mai lent decît fără ei.


În opinia lor, nu a fost inventat nimic mai bun decît intersecţiile cu sens giratoriu şi multinivelate.


Vitalie Voznoi a amintit că în unele țări există o diviziune a programelor de muncă. Și cei de acolo se simt destul de bine.


În același timp, Iurie Bostan consideră că ar fi mai rezonabil să se prelungească ora de vîrf: adică să întîrzie începerea cursurilor studenților cu o jumătate de oră la diverse universități din oraș, livrările la magazine, prin intermediul maşinilor cu gabarite mari, să fie efectuate doar pe timp de noapte sau dimineaţa tare, livrările de zi să fie efectuate doar cu vehicule mici, intrarea în oraș contra plată pentru a mașinile nerezidente (vehicule - mai puțin, respectiv, camioanele – mai scump), organizarea de parcări gratuite pe durata zilei, la intrarea în oraș, pentru cei care folosesc transportul public etc.


În opinia sa, instituţiile publice, sectorul serviciilor și comerțul ar trebui să continue să funcționeze în regim obişnuit. „Iar aceste fiţe germane – ziua de muncă de la 7.00 pînă la 16.00, inclusiv supermarketurile și toate magazinele, aşa nu am înțeles această idee. Am întrebat nemții în 1993 și acum nu mi se pare clar - dacă toată lumea lucrează de la 7:00 la 16:00, atunci pentru cine funcționează magazinele și sectorul de servicii? Năstase a văzut destule în Germania și vrea să preia practicile de acolo pentru Moldova. Apropo, în Germania, în weekenduri, nimeni nu funcționează. Așadar, încercați să vă rezolvați problema fără a fi nevoie să fugiți în timpul lucrului pentru a cumpăra cele necesare”, a scris Iurie Bostan.


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load