X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

Autoritățile sînt decise să lase fără bani televiziunile care nu respectă legislația

10 mar. 2023,, 09:00   Societate
1850 0

Autoritățile sînt decise să lase fără bani televiziunile care nu respectă obligația de a difuza zilnic opt ore de produs local.

Președinta Consiliului Audiovizual spune că în cele mai multe cazuri aplicarea amenzilor nu disciplinează, prin urmare se va trece la suspendarea dreptului de a difuza publicitate, notează Noi.md cu referire la tv8.

Anul trecut Consiliul Audiovizual a aplicat amenzi de aproape un milion de lei televiziunilor care nu și-au completat grila cu minim opt ore de produs local. Cele 120 de amenzi însă nu au fost în măsură să schimbe lucrurile. Asă că autoritățile vor să recurgă la alte instrumente.

„Pentru cei care nu vor produce programe locale și vor continua să încalce și să încalce repetat, CA are și instrumentul de suspenda dreptul a difuza publicitate. Și cred că este cazul să începem să aplicăm. Pentru că dacă o avertizare sau o amendă de 5 mii de lei, pentru cineva cu o cifră de afacere mare nu este usturătoare, cred că suspendarea dreptului de difuza publicitate va avea un impact mult mai mare”, a declarat președinta CA, Liliana Vițu.

Conform Codului Serviciilor Media Audiovizuale, radiodifuzorii pot fi lipsiți de dreptul de a difuza publicitate pe un termen de pînă la trei luni. Se întîmplă după ce autoritatea constată că amenzile ce variază între cinci și 30 de miii de lei nu au determinat televiziunile să se conformeze legii. O prioritate este și luată cu propaganda. Astăzi, Uniunea Europeană a donat Consiliului Audiovizualului echipament modern pentru o monitorizare mai calitativă a produselor tv.


„Pentru noi este importantă munca Consiliului Audiovizualului, care monitorizează mass-media. Cu alte cuvinte, are grijă ca să nu existe dezinformare și propagandă în activitatea radiodifuzorilor din Republica Moldova”, a menționat ambasadorul UE la Chișinău, Janis Mazeiks.

Pînă să facă ordine pe piața audiovizualului, președinta CA crede că și companiile care plasează publicitate la tv trebuie să facă diferență între televiziunile care parazitează sau fac propagandă cu cele care investesc în produs propriu de calitate.

„Este foarte important cei care investesc în realizarea de conținuturi proprii să aibă parte de o tratare echitabilă, versus cei care, pur și simplu, retransmit programe, nu investesc, dar rup din piața de publicitate”, a declarat președinta CA, Liliana Vițu.

1
0
0
0
12

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?