X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

Au fost stabilite noi reguli în audiovizual

1 apr. 2022,, 09:30   Societate
2647 0

Consiliul Audiovizualului încearcă să pună capăt concurenței neloiale de pe piața publicității. Instituția a aprobat noi modificări la lista furnizorilor de servicii media și a introdus încă 28 de surse media naționale.

Documentul va intra în vigoare de la 1 septembrie, iar noii furnizori incluși în listă vor fi obligați, așa cum prevede legea, să difuzeze cîte opt ore de produs local pe zi, notează Noi.md cu referire la tv8.

Șefa Consiliului Audiovizualului susține că decizia vine să aducă echilibru între instituțiile care produc într-adevăr conținut local și cele care retransmit produse media din străinătate, ambele categorii avînd acces la publicitate.

„Aprobarea unei noi liste a furnizorilor, după o nouă categorie de naționali, regionali și locali s-a impus tocmai pentru a asigura felul în care sînt respectate prevederile legate de programele audiovizuale locale. De ce? Acum, potrivit noii liste, avem 41 de posturi TV, față de 13 posturi, cîte erau pînă în prezent”, a declarat șefa Consiliului Audiovizualului, Liliana Vițu.

Documentul va intra în vigoare începînd cu data de 1 septembrie. Astfel, noile televiziuni incluse în listă vor trebui să difuzeze cîte opt ore de produs autohton, în fiecare zi. Decizia vine să echilibreze piața produselor media, susține șefa Consiliul Audiovizualului, care a precizat că, atît televiziunile de la noi din țară, cît și cele care retransmit conținut de peste hotare, vor fi puse pe același cîntar.


Prin această nouă listă a clasificării rezolvăm și problema programelor audiovizuale locale și pe măsurarea cotei de audiență și, respectiv, o redistribuire mai corectă a cotei publicității”, a menționat, Vițu.

Problema a fost discutată, săptămîna trecută, și în cadrul emisiunii Cutia Neagră de la TV8. Atunci, colegii noștri din cadrul Departamentului financiar au prezentat date, care demonstrează că mai mult de jumătate din bugetele alocate campaniilor de promovare ajung la televiziunile care retransmit conținut din Federația Rusă.

Mai mult decît atît, aceste posturi TV și-au mărit considerabil bugetele, odată cu începutul războiului în Ucraina. Asta din motiv că mulți agenți economici importanți și-au retras publicitatea de la televiziunile independente, care reflectă în detalii consecințele atacurilor din țara vecină, în favoarea posturilor tv, care retransmit conținut din Federația Rusă.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?