Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3999

Ambasadorul României a inspectat cum decurg lucrările de instalare a podului de pontoane de la Leova

11 iul. 2022,, 14:35   Societate
3130 0

Ambasadorul României în Republica Moldova, Cristian-Leon Țurcanu, a vizitat locul unde va fi construit podul de pontoane și infrastructura punctului de trecere a frontierei Bumbăta-Leova.

„Azi am vizitat, alături de colonelul Cristi Ladaniuc și Radu Gruia din cadrul Ambasadei României în Republica Moldova, împreună cu reprezentanți ai autorităților Republica Moldova, locul unde va fi construit podul de pontoane și infrastructura PTF Bumbăta-Leova.

Se lucrează intens la o noua conexiune peste Prut, prima construcție de acest fel realizată după anul 1944”, a scris șeful misiunii diplomatice, transmite deschide.md.

De menționat că, subiectul podului dintre Bumbăta și Leova a fost readus în atenția autorităților române la data de 11 februarie 2022, în timp ce la Chișinău se desfășura ședința comună a Guvernelor Republicii Moldova și României.

Atunci președintele raionului Leova, Nicolae Prițan, a participat la o întâlnire de lucru cu conducerea Asociației Euroregiunii Siret-Prut-Nistru, cu referire la construcția podului.


Laura-Mihaela Fulgeanu-Moagher, Senator român, spunea atunci că va susține demersurile ulterioare pentru ca Podul Bumbăta (județul Vaslui) - Leova (raionul Leova), să fie inclus în granturile financiare alocate de către România Guvernului Republicii Moldova.

În context, amintim că în cadrul ședinței comune a Guvernelor Republicii Moldova și României, pe 11 februarie 2022, a fost semnat Acordul privind aspectele tehnice, financiare, juridice și organizatorice referitoare la construirea, exploatarea, întreținerea și repararea podului rutier de frontieră între cele două state, peste râul Prut, între localitățile Ungheni (Republica Moldova) - Ungheni (România).

În cadrul aceleiași ședințe, Guvernul Republicii Moldova și Guvernul României au semnat acordul privind aspectele tehnice, financiare, juridice și organizatorice referitoare la consolidarea podului rutier de frontieră între cele două state, peste râul Prut, între localitățile Giurgiulești (Republica Moldova) și Galați (România).

De-a lungul secolelor cele două maluri de Prut au fost legate prin poduri stabile sau plutitoare. Până în 1944, 22 de poduri legau Basarabia de România. Dintre acestea nu au fost distruse doar două, feroviare - Cantemir – Fălciu și Ungheni – Holboca (spre Nicolina). Alte 5 poduri, toate rutiere, au fost refăcute în timpul ocupației sovietice.

Este vorba de Giurgiulești – Galați, reconstruit în 1949, Leușeni – Albița, reconstruit în 1956 și renovat în 1978, Cahul – Oancea, reconstruit în 1963, Sculeni – Sculeni, reconstruit în 1966, și coronamentul barajului Costești – Stânca, construit în 1978. Podul de la Lipcani – Rădăuți Prut a fost reconstruit în 2005, dar nu este funcțional.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?