Transnistria stiri: 1365
Eurovision stiri: 499

Air Moldova acuză că ar fi supusă unui „atac raider”: „Încearcă să destabilizeze activitatea noastră”

7 iun. 2022,, 07:15   Societate
4087 0

Compania Air Moldova acuză că ar fi supusă unui „atac raider” prin care persoane necunoscute, ar încerca să destabilizeze activitatea acesteia. Precizările vin în urma perturbărilor de orar din ultimele două zile.

„Pretinsele datorii din 2014”, din cauza cărora o aeronavă a companiei a avut restricții de decolare, nu aparțin companiei, potrivit unui comunicat al Air Moldova, pe Facebook.

„În mod nedrept, această datorie a fost adjudecată companiei Air Moldova de către instanța turcă, aducînd pagube financiare enorme pentru activitatea Air Moldova și a urmărit scopurile personale ale administratorului de atunci. sîntem convinși că acest caz este un atac raider asupra Air Moldova.

Este evident că poziția fermă a Air Moldova provoacă interes și din partea unor actori de pe piața aeronautică care încearcă să destabilizeze activitatea noastră”, scrie compania.

Potrivit Air Moldova, situația care a dus la perturbarea orarului de zbor și blocării aeronavelor Air Moldova pe aeroportul din Antalya este „rezultatul administrării unui management defectuos, în frunte cu unul din foștii directori Air Moldova, atunci cînd Air Moldova era întreprindere de stat.


Contractul cu agentul din Turcia, prin care se invocă aceste „pretenții financiare” încheiat la 21.06.2013, pînă la întreruperea acestuia, a fost reziliat în 2017. La rezilierea acestui contract, nu au fost atestate careva datorii din partea Air Moldova față de prestator, în acest sens au fost semnate și acte de decontări reciproce care denotă lipsa datoriilor.

După rezilierea contractului din partea prestatorului, au venit notificări despre „pretinsele datorii”. Verificările au arătat că datoriile invocate aparțin unui alt agent economic, unul dintre cei mai mari tour operatori din Republica Moldova la acel moment. Drept urmare, acel agent economic nu își mai desfășoară activitatea comercială în prezent”, se mai arată în comunicat.

Compania spune că va investiga toate circumstanțele pentru a identifica persoanele implicate.

„În timpul apropiat, publicul larg va afla inclusiv și numele celor care au participat la acest proces și care poartă responsabilitate pentru prejudiciile aduse companiei Air Moldova și pasagerilor săi. Organele competente vor fi sesizate despre aceste ilegalități.

Cerem organelor competente și opiniei publice să nu rămînă indiferente, adevărul și dreptatea trebuie să fie descoperite și mediatizate”, subliniază Air Moldova.

Totodată, compania a prezentat scuze pasagerilor care au fost afectați de perturbările de orar.

„Stimați pasageri, vă aducem încă o dată scuzele noastre sincere. Vă asigurăm că am depus tot efortul pentru a remedia problema în cel mai scurt timp posibil, pentru a reorganiza orarul de zboruri și a ne onora obligațiunile!

Cei care ani de rînd au distrus și încearcă în continuare să distrugă compania Air Moldova, lovesc acolo unde ne doare cel mai mult, în pasagerii noștri, care au de suferit în astfel de circumstanțe”, a punctat Air Moldova.

Reamintim că zeci de cetățeni au rămas blocați atît pe aeroportul din Chișinău, cît și pe cel din Turcia, după ce zborurile le-au fost anulate. Potrivit companiei aeriene Air Moldova, cauza ar fi fost restricția de decolare de pe Aeroportul din Antalya a aeronavei Airbus A32.

Potrivit reprezentanților companiei, incidentul neplăcut s-a întîmplat din cauza că o aeronavă a companiei a avut restricții de decolare din cauza „unor pretinse datorii din 2014”.

„Restricțiile de operare și decolare a aeronavei de pe Aeroportul din Antalya, sînt provocate de invocarea de către prestatorul din Turcia a pretinselor datorii contractuale față de acesta. Și, drept urmare, a decis restricționarea operațiunilor aeriene ale aeronavei Air Moldova. Prestatorul din Turcia declară că datoriile datează din 2014 , dar au fost înaintate companiei Aeriene ÎS Air Moldova în 2017, perioada în care Air Moldova era companie de stat”, potrivit unei note informative remise de companie.

Moldovenii care au stat peste 12 ore în aeroportul din Turcia au fost cazați la un hotel, iar ieri urmau să ajungă acasă cu un alt avion, pus la dispoziție de companie.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?