COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 836 013 INFECTAȚI 319 614(+1370)   TRATAȚI 299 214     DECESE 7309(+36)  Mai multe detalii
Preşedintele stiri: 2950
Puterea stiri: 6871

Agresiunea în rîndul adolescenților: O TRAGEDIE TĂCUTĂ

10 feb. 16:00   Societate
2101 0

Există o tragedie tăcută care se dezvoltată zi de zi în casele noastre, și se referă la cele mai prețioase bijuterii ale noastre: copiii noștri.

Copiii noștri sînt într-o stare emoțională devastatoare! În ultimii 15 de ani, cercetătorii ne-au dat statistici din ce în ce mai alarmante privind o creștere acută și constantă de îmbolnăvire mintale ale copilului care ajunge acum la proporții de epidemie:

Statisticile nu mint:

• 1 din 5 copii au probleme de sănătate mintală

• S-a observat o creștere de 43 % a ADHD


• S-a observat o creștere de 37 % a depresiei adolescenților.

• S-a observat o creștere de 200 % în rata sinuciderilor la copii de la 10 la 14 ani.

Ce se întîmplă și ce facem greșit?

Copiii de astăzi sînt supra-stimulați și au megacadouri de obiecte materiale, dar acestea sînt lipsite de fundamentele unei copilării sănătoase, cum ar fi:

• Părinți disponibili emoțional

• Limite definite clar

• Responsabilități

• Nutriție echilibrata și somn corespunzător

• Mișcare în general, dar mai ales în aer liber

• Jocuri creativ, interacțiune socială, oportunități de Joc non-structurate și spații pentru plictiseală

În schimb, acești ultimii ani s-au umplut de copii cu:

• Părinți distrași digital

• Părinți indulgenți și permisivi care lasă ca copiii "să conducă lumea" și să fie cei care pun regulile

• un sentiment de drept, de a merita totul fără al cîștiga sau a fi responsabil pentru al obține

• Somn inadecvat și mîncare dezechilibrată

• un stil de viață sedentar.

• Stimulare fără sfîrșit, BONE TEHNOLOGICE, satisfacție instantanee și absența unor momente plictisitoare

Ce să facem?

Dacă vrem ca copiii noștri să fie oameni individuali fericiți și sănătoși, trebuie să ne trezim și să ne întoarcem la lucrurile de bază. Este încă posibil! Multe familii văd îmbunătățiri imediate după săptămîni de punere în aplicare a următoarelor recomandări:

• Stabilește limite și amintește-ți că tu ești căpitanul bărcii. Copiii tăi se vor simți mai în siguranță să știe că tu ai controlul cîrmei.

• Oferă copiilor un stil de viață echilibrat, plin de ceea ce au nevoie copiii, nu numai de ceea ce vor. Nu-ți fie frică să spui "nu" copiilor tăi dacă ceea ce vor ei nu este ceea ce au nevoie.

• Dă-le alimente nutritive și limitează mîncarea junk.

• Petrece cel puțin o oră pe zi în aer liber făcînd activități cum ar fi: Ciclism, plimbare, pescuit, privit de păsări/ insecte

• Bucurați-vă de o cină în familie zilnică fără telefoane inteligente sau tehnologie care le distrage atenția.

• Joacă jocuri de masă ca o familie sau dacă copiii sînt foarte mici pentru jocuri de masă, lasă-te purtată de interesele lor și permite-le să fie cei care comandă în joc

• Implică-ți copiii într-o sarcină sau muncă de casă în funcție de vîrsta lor (aranjatul hainelor, al jucăriilor, să aducă mîncarea, să pună masa, să hrănească cîinele, etc. )

• Pune în aplicare o rutină de somn consistentă pentru a te asigura că copilul tău doarme suficient. Programul va fi și mai important pentru copiii de vîrsta școlară.

• Învățarea responsabilităților este independență. Nu-i proteja în exces împotriva tuturor frustrărilor sau a tuturor greșelilor. Să greșească îi va ajuta să dezvolte rezistență și să învețe să treacă peste provocările vieții.

• Nu încărca ghiozdanul copiilor tăi, nu purta tu ghiozdanul, nu-i face tema pe care a uitat-o, nu-i spăla farfuria și nici nu curăța coaja de banană sau coaja de portocală dacă o pot face singur (4-5 ani). În loc să le dăm peștele, învață-l să pescuiască.

• Învață-l să aștepte și să amîne satisfacția.

• Oferă oportunități pentru "plictiseală", deoarece plictiseala este momentul în care creativitatea se trezește. Nu te simți responsabil pentru a menține în continuu copii ocupați

• Nu folosi tehnologia ca un leac pentru plictiseală, nici nu o oferi în prima secundă de inactivitate.

• Evită utilizarea tehnologiei în timpul meselor, în mașini, în restaurante, Mall-uri. Folosește aceste momente ca oportunități de a socializare, antrenînd astfel creierul ca să știe cum să lucreze atunci cînd este în mod: "plictiseală"

• Ajută-l să creeze un "recipient de plictiseală" cu idei de activități pentru atunci cînd este plictisit.

• Să fie disponibil emoțional pentru a se conecta cu copiii și să-i învețe auto-reglementare și aptitudini sociale:

• Închide telefoanele pe timp de noapte cînd copiii trebuie să meargă la culcare pentru a evita distragerea digitală.

• Transformă-te într-un regulator sau un antrenor emoțional al copiilor tăi. Învață-i să recunoască și să-și gestioneze propriile frustrări și furia.

• Învață-i să salute, să facă cu schimbul, să împartă fără să rămînă cu ceva, să spună mulțumesc și te rog, să recunoască greșeala și să ceară scuze (nu-l obliga ), să fie un model al tuturor acestor valori care insuflă.

• Conectează-te emoțional - zîmbește, îmbrățișează, sărută, gîdilă, citește, dansează, sari, joacă sau mergi de-a bușilea cu el.


Autor: Mădălina Popa

0
Recomandă:

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Adăuga comentariu

Demiterea și arestarea Procurorului General, Alexandr Stoianoglo, au provocat reacții contradictorii în rîndul societății. Cum credeți că vor evolua evenimentele?
🔽🔽