Transnistria stiri: 1365
Eurovision stiri: 499

A fosta lansată campania „Planeta noastră este casa noastră. Să o păstrăm curată!”

16 sep. 2022,, 21:30   Societate
2282 0

O nouă campanie – „Planeta noastră este casa noastră. Să o păstrăm curată!” – finanțată de Uniunea Europeană și implementată de Programul Națiunilor Unite pentru Mediu, a fost lansată în Republica Moldova. Campania își propune să prezinte tinerilor soluții pentru un stil de viață durabil, care să le îmbunătățească sănătatea și să-i ajute să economisească bani în același timp.

Campania se aliniază inițiativei Zilei Internaționale a Curățenie 2022, marcată în acest an la 17 septembrie, precum și la politicile în curs de elaborare în Republica Moldova. Ziua Mondială a Curățeniei 2022 reunește milioane de voluntari, guverne și organizații din 191 de țări, pentru a aborda problema globală a deșeurilor și a construi o lume mai durabilă. În acest an, și Republica Moldova se alătură inițiativei. Oficiali moldoveni, reprezentanții misiunilor diplomatice, activiști civici și tineri vor organiza acțiuni majore de curățenie în localitățile lor, sensibilizînd astfel opinia publică cu privire la problema deșeurilor și susținînd mișcarea ecologică globală. De asemenea, campania „Planeta noastră este casa noastră. Să o păstrăm curată!” rezonează cu mesajele Zilei mondiale fără mașini, marcată la 22 septembrie.

În Republica Moldova, gestionarea corectă a deșeurilor și mobilitatea durabilă au fost identificate drept domenii pe care oamenii le pot susține pentru a minimiza poluarea mediului, a le îmbunătăți sănătatea, bunăstarea și a economisi bani în același timp. S-a estimat că fiecare persoană generează anual în Republica Moldova 310 kg de deșeuri, în timp ce transportul rutier este responsabil pentru 98% din gazele cu efect de seră ce contribuie în mare măsură la poluarea aerului înconjurător – un factor major al bolilor respiratorii.

Campania va include scurte animații, precum și seturi de infografice pentru rețelele de socializare, care vor fi distribuite prin intermediul rețelelor sociale și mass-media tradițională. Toate materialele produse în cadrul campaniei vor fi disponibile în limbile romînă, rusă și engleză și vor putea fi accesate pe pagină dedicată de pe site-ul EU4Moldova, precum și pe rețelele de socializare, pe măsura derulării campaniei.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?