TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

MAI multeminimizează

De ce sînt folositoare ouăle şi cartofii?

Se spune că cartofii nu sînt deloc folositori – îngrașă, iar aceasta e rău pentru inima. Şi că ouăle nu trebuie consumate mai mult de două ori pe săptămînă – au mult colesterol.

Nocivitatea cartofilor, precum şi a ouălor, este exagerată. Într-adevăr, cartofii pot da rapid o senzație de sațietate. Oare aceasta înseamnă că sînt pea calorici şi ar trebui să fii precaut cu ei? Nu, nu înseamnă.

Consumînd cartofii ca garnitură la o bucată de carne grasă şi stropind abundent cu unt, noi transformăm produsul din folositor și puțin caloric în opusul său direct. Cartoful în sine nu provoacă obezitatea, dar în combinație cu carnea sau grăsimile este mai puțin folositor.

Cartofii sînt mai bogați în fibre decît bananele, conțin aceeași cantitate de potasiu, calorii într-o banană sînt mai multe, plusul fructului exotic - nu trebuie curăţat şi preparat. Dacă vom compara cartofii cu avocado, se poate observa că conțin mai multă vitamina C, iar preţul este mult mai mic. Cartofii conțin mult seleniu - mai mult decît ​​nucile. Şi, deşi faptul că seleniul (merită o discuţie separată), este implicat în generarea energiei în corpurile noastre, ne face mult mai rezistenți, întăreşte sistemul imunitar şi încetineşte îmbătrînirea este suficient pentru a face cartofii un oaspete frecvent la masa noastră.

Acum, despre ouă


Sînt dăunătoare? Crude, probabil (din cauza posibilităţii de infecții intestinale acute - Salmonella). Dar atunci cînd sînt fierte sau sub formă de omletă nu sînt dăunătoare. Ca şi în cazul cartofilor, despre utilitatea lor se poate vorbi mult timp. Astăzi foarte puţini oameni își amintesc despre aceasta. Dintr-un simplu motiv: spre deosebire de produsele la modă, pentru publicitate lor nu se irosesc milioane.

Nimeni nu ne spune de pe ecran, în mijlocul filmului preferat ca ouăle gătite sînt aproape complet asimilate, că albuşurile de ou sînt mai bune decît alte tipuri de proteine, ca valoare nutritivă, ele nu sînt inferioare cărnii de vită, iar după numărul de nutrienţi întrece multe dintre produsele intens promovate. Şi dacă vă plac ouăle prăjite dimineaţa, răsfăţaţi-vă cu placere, doar atunci cînd un medic, după un studiu serios a ajuns la concluzia că ouăle sînt cauza alergiei sau altei probleme, le puteți exclude din meniu. Şi cred că Chatter mânca ouă creşte nivelul de colesterol rau, nu este necesar.

Apropo, oul a intrat în duzina celor mai utile produse, care sporesc speranţa noastră de viaţă, lucrul cel mai important, căruia ar trebui să i se acorde atenţie.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


MAI multe

Sondaj Toate

load