COVID-19 în MOLDOVA VACCINAȚI 539 104   INFECTAȚI 258 581(+97)   TRATAȚI 251 347     DECESE 6242(+2)   Mai multe detalii
Preşedintele stiri: 2819
Puterea stiri: 6418
Coronavirus stiri: 7297

Cum să ne reglăm digestia după excesul alimentar

9 mai. 01:00   Sănătate
1291 0

Sărbătorile reprezintă un prilej minunat de a petrece mai mult timp cu familia, de a ne relaxa și de a ne aminti din nou de tradiții. În aceste zile festive, mesele vor fi pline cu tot felul de preparate culinare delicioase, așa că este greu să te abții să nu le încerci pe toate.

Cauzele problemelor digestive întampinate de sarbatori

Probabil pe primul loc in topul cauzelor ce duc la varii probleme ale tractului digestiv se afla excesul alimentar, portiile fiind mult prea mari, precum si mixul cateodata nefast de alimente diferite.

Consumand mai multa mancare decat de obicei, pe parcursul mai multor zile, punem o presiune prea mare pe sfincterul esofagian, acesta nereusind sa mentina alimentele nedigerate in stomac si cauzand episoade de reflux gastro-esofagian.

Consumul în exces al unor mîncăruri bogate în grăsimi, al dulciurilor, al sucurilor acidulate și al băuturilor alcoolice poate provoca disconfort gastric. Aceste alimente sînt greu de digerat, astfel că generează probleme precum: balonare, crampe, arsuri gastrice, constipație, diaree sau greață. Tot în perioada sărbătorilor mai pot să apară și crizele biliare în cazul persoanelor care au probleme cu digestia grăsimilor.


Mănîncă porții mici

Te poți bucura de toate preparatele culinare de sărbători, însă cu condiția să mînînci porții mici. Mestecă pe îndelete, savurează fiecare îmbucătură și nu te ridica de la masă cu senzația că ești plin. În loc să iei două mese consistente, mai bine optează pentru 4 ori 5 pe parcursul unei zilei și te vei simți mult mai bine.

Nu începe prima masă a zilei cu preparate greu de digerat

Deși aștepți cu nerăbdare să te bucuri de toate bunătățile preparate de sărbători, cel mai bine este să începi ziua cu ceva ușor de digerat.

Nu consuma fructe și dulciuri imediat după masă

Încă un sfat care te va ajuta să elimini disconfortul gastric este să nu consumi fructe și dulciuri imediat după masă. Acestea au un timp de digestie diferit față de celelalte tipuri de alimente. Consumate imediat după masă, pot provoca aciditate și gaze intestinale.

Recomandă:

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


[No canvas support]
  • Votat 0
🔽🔽