Cercetătorii au găsit o nouă modalitate de a încetini îmbătrînirea

29 apr. 2023,, 22:30   Sănătate

Oamenii de știință de la Institutul biologiei îmbătrînirii Max Planck au descoperit că proteina sestrin care a mutat este capabilă să influențeze speranța de viață.

Rezultatele studiului au fost publicate pe portal phys.org, transmite korrespondent.net.

Se cunoaște faptul că restricțiile nutriționale duc la creșterea speranței de viață a multor animale și pot îmbunătăți sănătatea omului. În același timp, reducerea consumului anumitor componente alimentare, în special a anumitor proteine și aminoacizi, este mai importantă pentru reacția organismului decît reducerea totală a conținutului caloric.

Rezultatele cercetătorilor pe muște au arătat că sestrin este un nou factor potențial împotriva îmbătrînirii, a declarat Linda Partridge, conducătorul echipei de cercetare.

Potrivit ei, oamenii de știință au reușit să demonstreze că proteina sestrin leagă anumiți aminoacizi, iar atunci cînd o astfel de legătură a fost suprimata, muștele au trăit mai mult. Sestrinul mutat, incapabil să lege aminoacizii, a inhibat îmbătrînirea la muște, chiar și cu o dietă bogată în proteine, care ar fi trebuit să accelereze acest proces.

Cercetătorii cred că sestrin poate avea un efect similar asupra proceselor de îmbătrînire din organismul omului, dar pentru a confirma această ipoteză este nevoie de timp.