X 
Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

Ce reforme a realizat Maia Sandu

10 noi. 2020,, 12:30   Politică
54606 14

Ce reforme a realizat ministrul educației din Moldova Maia Sandu din iulie 2012 până în iulie 2015?

1. Sub pretextul optimizării și economisirii au fost închise 113 școli în trei ani. După cum se știe, satele în care școala a fost principalul centru de dezvoltare a culturii și comunicării dintre consăteni, sînt sortite dispariției.

2. Sub pretextul orelor de toleranță, au început să promoveze relațiile homosexuale. Toate bibliotecile școlare au fost dotate cu enciclopedia "Viața sexuală" cu un capitol despre homosexualitate.

3. A fost introdusă vaccinarea obligatorie a copiilor în școli și instituțiile de învățămînt preșcolar, în pofida faptului că majoritatea părinților s-au opus acestui fapt.

4. A fost introdusă interdicția privind folosirea elevilor de liceu și a studenților la strînsul roadei, în ciuda faptului că participarea la recoltare a fost întotdeauna o parte importantă a educației prin muncă. În plus, în condițiile deficitului forței de muncă din provincie, acest lucru oferea posibilitatea de a accelera recoltarea legumelor, fructelor și strugurilor.


5. Limba rusă a fost echivalată cu alte limbi străine, iar limba engleză a devenit a doua cea mai importantă, după cea de stat, în studierea în instituțiile de învățămînt din țară. Acest lucru a fost făcut cu încălcarea Constituției și a Legii privind funcționarea limbilor. Totodată, a fost absolut ignorată situația etnică și lingvistică, care s-a format de mii de ani pe acest teritoriu, precum și prezența în țară a profesorilor cu metodologii bogate de studiere a limbii ruse.

6. Directorii școlilor s-au transformat în "manageri" fără obligativitatea de a avea studii pedagogice și erau aleși (numiți) doar pe două mandate, deși se știe că cele mai bune școli din țară sînt anume școlile în care directorul își exercită funcția pe parcursul a mai multor ani.

7. Accelerarea implementării proiectului de lichidare a orfelinatelor de stat și a școlilor internat, care a avut loc sub pretextul educației de către "părinți profesioniști" și transferarea copiilor din instituțiile lichidate, împreună cu anumite finanțări. Mulți specialiști și pedagogi consideră că scopul ascuns al proiectului a fost facilitarea familiilor fără copii în Occident de a adopta copii moldoveni. Rezultatul acestor reforme a fost: lichidarea majorității orfelinatelor și școlilor-internat, distrugerea bazei materiale a acestor instituții, demiterea a mii de pedagogi și personal de deservire, intensificarea traficului cu copii. În plus, a apărut sclavia cu copii și neglijența, a înflorit corupția în sistemul de tutelă și educație.

8. Au efectuat reforma în sistemul de susținere a examenelor de bacalaureat. Darea examenelor de bacalaureat după noul sistem al Maiei Sandu s-a memorizat prin verificarea umilitoare a copiilor înainte de examen, cumpărarea de camere de supraveghere la prețuri exagerate și organizarea sistemului, în care oamenii potriviți înainte de examen cunoșteau deja conținutul foilor de examen.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?