Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

Care este rețeaua de socializare folosită cel mai des în timpul campaniilor electorale din Moldova

26 aug. 2021,, 12:01   Politică
3239 4

Rețelele de socializare au fost folosite din plin de către concurenții electorali în campania pentru scrutinul parlamentar anticipat din 11 iulie curent.

Un raport de monitorizare a activității de socializare a 23 de concurenți electorali, inclusiv partide politice, două blocuri electorale și a unui candidat independent, realizat de „Mediapoint din R. Moldova și „MEMO 98” din Slovacia arată că rețelele de socializare au fost utilizate ca platforme de comunicare, unde concurenții au postat, în principal, despre activitățile lo campanie cum ar fi întîlnirile cu alegătorii şi informații despre platformele lor electorale, transmite Noi.md cu referire la Ziarul Național.

În mare parte, aceștia s-au concentrat pe probleme sociale și economice, integrarea europeană, evoluția R. Moldova de la independență, cine se face vinovat pentru problemele și eșecurile republicii, precum și activitatea partenerilor internaționali din țară.

Cercetarea a relevat faptul că, la fel ca în campaniile din trecut, partidele de dreapta și centru dreapta au subliniat importanța integrării europene a R. Moldova, fiind convinși că republica va deveni una dezvoltată doar în Uniunea Europeană.

De cealaltă parte, partidele proruse au avansat o contra-narațiune, subliniind că țările străine se amestecă în treburile interne ale Republicii Moldova, astfel subminînd interesele naţionale ale statului.


Facebook este cea mai populară platformă de socializare din Republica Moldova și a fost utilizată de toți concurenții înregistrați.

Popularitatea Odnoklassniki a scăzut în ultimii ani și a fost folosită doar de patru partide și nouă lideri politici. În perioada 12 iunie - 9 iulie, un total de 3 392 de postări au fost publicate pe paginile de Facebook ale concurenților. În același timp, concurenții electorali au publicat doar 456 de postări pe paginile lor Odnoklassniki.

Cel mai activ partid pe Facebook a fost Partidul Nostru cu 327 de postări, urmat de Partidul Acțiunii Comune - Congresul Civic cu 286 de postări și Partidul Acțiune și Solidaritate care a avut 258 de postări. Cele mai multe interacțiuni au fost acumulate de Partidul Democrația Acasă (peste un milion), urmat de Partidul Acțiune și Solidaritate - 372 119 și Partidul Acțiunilor Comun Civic - 58 801.

În ceea ce privește liderii politici, Renato Usatîi a fost cel mai activ cu 290 de postări, Gheorghe Cavcaliuc - 216 și Octavian Țîcu - 164. Igor Dodon a fost al patrulea cu 141 de postări.

Usatîi a primit, de asemenea, cel mai mare număr de interacțiuni, urmat de Vlad Bilețcchi și Andrei Năstase.

Subiectul cel mai frecvent abordat pe paginile de Facebook ale partidelor și politicienilor monitorizate a fost despre cine ar trebui să fie învinuit pentru stagnarea Republicii Moldova, postările sugerînd că hoții și oligarhii sînt responsabili de oprirea dezvoltării țării.

De asemenea, monitorizarea Odnoklassniki a arătat că această rețea este populară în rîndul partidelor proruse.

Potrivit aceleiași cercetări, doar 10 partide au folosit Instagram în timpul alegerilor

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?