X 
Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

O angajată a Serviciului 112 a povestit despre apelurile false recepționate

22 sep. 2020,, 17:01   Societate
2441 0

Serviciul 112 recepționează zilnic sute de apeluri din partea celor care se află în situaţii de risc.

Pe lîngă programul încărcat de muncă, operatorii sînt nevoiţi să facă faţă şi apelurilor false și abuzive, care constituie aproximativ 60%, transmite Știri.md.

Astfel, mulți dintre cei care le cer ajutorul utilizează un limbaj dur, violent şi chiar jignitor.

Cristina Martin, este angajata Serviciului 112, care de aproximativ 3 ani recepționează apelurile oamenilor aflaţi în situaţii de risc. Ea spune că, deşi nu îi este uşor, munca pe care o realizează o face să se simtă utilă. Tînără afirmă, însă, că în perioada pandemiei a crescut considerabil numărul apelurilor abuzive.

„În decursul unei zile de muncă, timp de opt ore, reușim să preluăm și cîte 400 de apeluri. Ne cer ajutorul foarte multe persoane cu simptome specifice virusului COVID-19. Peste 60% din aceste apeluri sînt false și abuzive. Din păcate, oamenii nu înțeleg că timpul pe care Serviciul de Urgență îl pierde, în timp ce intervine într-o situație falsă, ar putea fi utilizat pentru salvarea unei vieți”, menționează Cristina.


Operatorul 112 spune că insultele, cuvintele jignitoare și acuzațiile îi afectează starea emoțională, dar şi îngreunează procesarea apelului telefonic.

„Recepționăm multe apeluri de la oameni în stare de ebrietate, mai ales noaptea. Sunt foarte agresivi, ne insultă, strigă. Alții sînt deranjați de întrebările la care trebuie să răspundă. Procedura de preluare şi de chestionare a apelantului a fost modificată după declanșarea stării de urgenţă. Suntem obligați să-i întrebăm dacă au interacționat cu persoane infectate cu noul tip de coronavirus”, menționează Cristina Martin.

Menționăm că, zilnic, Serviciul 112 recepţionează, în medie, 7.000 de apeluri. În prima jumătate a anului, cele mai multe solicitări parvenite la 112, aproximativ 74%, au fost gestionate de Centrul Național de Asistență Medicală Prespitalicească, peste 23% de Poliţie, iar aproximativ 3% de Pompieri.

Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a fost lansat în luna martie 2018.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?