Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

Muncim de acasă sau revenim în birouri? Ce spune CNESP

30 apr. 2021,, 08:32   Societate
4081 0

După anularea stării de urgență Republica Moldova a revenit la starea de urgență în sănătate publică. Mai multe restricții au rămas în vigoare, printre care și recomandarea pentru agenții economici de a antrena cu prezență fizică la serviciu a personalului strict necesar pentru asigurarea funcționalității instituției, precum și a personalului a cărui activitate necesită prezența obligatorie la serviciu.

Cît privește personalul a cărui activitate nu necesită prezența obligatorie la locul de muncă, se vor asigura condiții de muncă la distanță.

Totodată, Ministerele, Cancelaria de Stat, alte autorități administrative centrale subordonate Guvernului și structurile organizaționale din sfera lor de competentă (autoritățile administrative din subordine, inclusiv serviciile publice desconcentrate și cele aflate în subordine, precum și instituțiile publice, întreprinderile de stat și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar public în care ministerul, Cancelaria de Stat sau altă autoritate administrativă centrală are calitatea de fondator) vor organiza desfășurarea activității în regim special de lucru, de la 7.30 pînă la 16.00 și pauza de masă de la 12.00 pînă la 12.30.

După anularea stării de urgență revenim la starea de urgență în sănătate publică.

Conducătorii instituțiilor medico-sanitare publice și private, ai instituțiilor sociomedicale și ai instituțiilor de reabilitare/recuperare/balneo-sanatoriale vor asigura implementarea, sub răspundere personală, a următoarelor măsuri de prevenire și control al infecției COVID-19:

  1. Realizarea strictă a managementului calității serviciilor prestate, inclusiv al măsurilor de control al infecției COVID-19, în conformitate cu actele normative în vigoare.
  2. Organizarea accesului fluidizat al vizitatorilor și însoțitorilor în cadrul instituției/prestatorului.
  3. Efectuarea triajului și monitorizarea zilnică la COVID–19 a pacientului/beneficiarului/însoțitorului.
  4. Organizarea și efectuarea triajului zilnic al personalului angajat, la începutul turei de lucru.
  5. Asigurarea personalului angajat cu echipament de protecție conform riscului de expunere.
  6. Monitorizarea utilizării corecte a echipamentului de protecție.
  7. Asigurarea instituției cu produse dezinfectante, inclusiv pentru igiena mîinilor, și organizarea măsurilor de curățare și dezinfecție.
  8. Organizarea și efectuarea programării populației pentru imunizarea anti-COVID în zilele de luni-sîmbătă, în intervalul orar 09.00 – 18.00.
  9. Asigurarea acordării, de către instituțiile medico-sanitare publice, a asistenței medicale tuturor persoanelor care întrunesc criteriile definiției de caz pentru COVID-19, indiferent de statutul acestora în sistemul asigurărilor obligatorii de asistență medicală (asigurate/neasigurate).

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?