Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

A fost prezentat conceptul Planului Național ”Moldova Creativă”

29 sep. 2022,, 21:00   Societate
2559 0

Conceptul Planului Național ”Moldova Creativă” și viziunea de dezvoltare a industriilor creative au fost prezentate public, la Centrul Artcor, în cadrul unui eveniment cu participarea comunității creative din Republica Moldova, autorităților de resort și mediului academic.

„Trăim momente istorice, în care are loc regîndirea strategilor de dezvoltare, a valorilor mondiale. În cazul Republicii Moldova, o țară care nu are prea multe resurse naturale, creativitatea devine arma noastră cea mai puternică, un punct de reper la baza unei veritabile industrii. Dar trebuie să ne grăbim să o punem în valoare. Împreună și cu susținerea partenerilor de dezvoltare, cărora le mulțumim, am elaborat politici, asistați de cel mai bun specialist în acest domeniu, Tom Fleming, pentru a păși cu dreptul, oferind cu toată forța un impuls necesar dezvoltării industriilor creative. Orice s-ar produce în Moldova și în lume, are nevoie de suportul industriei creative, pentru un ambalaj pe măsură, pentru imagine, comunicare, publicitate. Este un teren imens unde putem concentra talentul, instruirea, inovația și suportul prin politici clare și durabile, pe care ni le asumăm!”, a declarat Ministrul Culturii, Sergiu Prodan.

Programul, creat în premieră pentru R. Moldova, își propune să dezvolte o economie creativă competitivă, incluzivă și durabilă, generînd beneficii sociale, economice și de mediu. „Industriile creative din Moldova trec o etapă de boom fără precedent, captînd o cerere tot mai mare atît la nivel național, cît și internațional. Am fost mîndri să contribuim la dezvoltarea sectorului creativ în Moldova cu sprijinul Asociației COR, să creăm Artcor și Mediacor și să lansăm multe programe educaționale și de afaceri. Programul Moldova Creativă vine să consolideze și mai mult serviciile creative, prin antreprenoriat dinamic, inovație, precum și generarea, atragerea și reținerea talentelor în R. Moldova. Suntem nerăbdători să cunoaștem mai multe produse culturale ce poartă identitatea moldovenească în Europa și nu doar”, a subliniat Katarina Fried, Ambasadoarea Suediei în Republica Moldova.

Industriile creative din R. Moldova sunt reprezentate de peste 2000 de întreprinderi cu 10000 de angajați, 2500 de liber profesioniști, cu activități economice în domeniile design, publicitate, media digitală, arhitectură, muzică, cinematografie, teatru, animație, editări de cărți și jocuri și realitatea virtuală şi augmentată (RA/RV). În 2020, veniturile celor peste 2.000 de companii din sectorul creativ s-au cifrat la 150 milioane de dolari.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?