X 
Transnistria stiri: 1379
Eurovision stiri: 499
Preşedintele stiri: 3986

De ce nu există parașute în avioanele de pasageri

29 ian. 2022,, 19:00   Societate
5221 3

Avioanele de pasageri din cînd în cînd mai cad. În astfel de accidente, în marea majoritate a cazurilor, nu există norocoși, care se întorc acasă în siguranță și nevătămați.

Din acest motiv, orice persoană cît de puțin interesată are o întrebare firească: de ce, cu toată dezvoltarea tehnologiei aeronautice, în avioanele de pasageri nu există sisteme de salvare, catapultare sau cel puțin parașute banale?

După cum scrie kramola.info, un răspuns simplu și scurt la întrebarea ar fi: parașutele obișnuite nu sunt potrivite pentru folosirea în aparatele de zbor pentru pasageri. Iată doar cele mai importante motive.

În primul rînd, o parașută costă mulți bani: aproximativ o mie de dolari. Pentru comparație, în Airbus A320 există 180 locuri pentru pasageri - astfel, numai parașutele vor costa aproape 200 de mii de dolari în plus față de cheltuielile pentru echiparea aeronavei. Și asta în afară de bani pentru întreținerea lor.

În al doilea rînd, trebuie să știi să folosești parașuta. Acest proces poate că nu este cel mai complicat, dar este destul de îndelungat și plin de texturi importante.


În al treilea rând, în majoritatea situațiilor, avionul de pasageri se mișcă în așa mod încît el nu poate fi părăsit cu parașuta chiar și de o persoană super-pregătită și chiar dacă ar putea face acest lucru, atunci un astfel de parașutist va muri probabil din cauza vitezei verticale ridicate a avionului în cădere.

În al patrulea rînd, marea majoritate a accidentelor încep la decolarea sau aterizarea aeronavei, atunci cînd nu este posibil să folosești parașuta. În cele din urmă, căderea avionului rareori durează mai mult de 90 de secunde. Să părăsească organizat avionul chiar și o treime din cel puțin 180 de pasageri – este ireal.
Acum, în ceea ce privește diferitele sisteme de evacuare și salvare de urgență. Nu trebuie să credem că oamenii nu au încercat să creeze pentru nave un fel de catapultă de salvare civilă. Au încercat de mai multe ori.

Cu toate acestea, principala problemă a tuturor acestor proiecte este doar una – banii. Și nu pentru că companiile aeriene capitaliste lacome fac economie pe viețile oamenilor obișnuiți. Pur și simplu mult este mai rațional să cheltuie milioane de dolari pentru a îmbunătăți calitatea și siguranța aeronavelor, pentru ca dezastru să nu se întâmple decât să cheltuie aceleași milioane de dolari pe sisteme de salvare colectivă foarte discutabile și, cel mai adesea, care nu funcționează în practică.

Căci mai bine este să ai pur și simplu un avion de încredere, care cu siguranță nu va cădea decît să ai un avion nesigur, care poate cădea, dar care are un sistem de salvare nesigur.

2
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?