X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

Operatorii Serviciului 112, suprasolicitați: Nu toate apelurile sînt urgente

12 feb. 2021,, 08:19   Societate
1949 0

Operatorii, care activează în Serviciul 112 sînt suprasolicitați, din cauza unor apeluri false sau nonurgente.

Uneori, la numărul unic de urgențe 112 sună cetățeni, care fac glume, înjură, fac apeluri false despre producerea anumitor incendii, în timp ce alți oameni, care chiar au nevoie să cheme salvarea, sînt în așteptare, transmite IPN.

Pentru că nu sînt bine informate sau pentru că au deficiențe de văz, unele persoane sună la 112, pentru a solicita reparația conductei de gaz, apă sau pur și simplu pentru a întreba cît e ora sau care zi a săptămînii este.

Victoria Mitrofan, operator 112 și șef de tură, a relatat pentru Agenție că zilnic, un operator răspunde la circa 250 de apeluri, ceea ce înseamnă că este ocupat practic non-stop, în timpul orelor de muncă. Cel mai des, oamenii sună la 112, pentru a chema asistența medicală urgentă, iar cele mai multe apeluri spre 112 sînt efectuate între orele 8.00 și 11.00, 16.00 și 20.00, un flux mare de apeluri fiind înregistrate pînă noaptea, orele 01.00.

Despre apelurile nonurgente, Victoria Mitrofan spune că e un fel de modă printre cetățeni să cheme ambulanța, pentru probleme minore de sănătate, iar în astfel de cazuri oamenii trebuie să se adreseze medicilor de familie.


„Unii vin chiar cu reproșuri, spunînd că ei plătesc impozite, dar nu își dau seama că undeva stă o persoană grav bolnavă, care chiar are nevoie să cheme urgența. Nu sînt rare alertele false cu bombe sau cele false despre producerea anumitor incendii, în astfel de cazuri cei care au sunat la 112 sînt amendați. În zilele de sărbătoare sau la sfîrșit de săptămînă, atunci cînd unele persoane fac abuz de alcool, mai mulți cetățeni sună la 112, pentru intervenția poliției, în cazuri de agresiune”, a precizat Victoria Mitrofan.

Ana Carpovici, specialist relații publice la Serviciul 112, a spus că, în 2020, mai puțini oameni au chemat urgența, decît în 2019. În perioada pandemiei COVID-19, au fost mai puține sunete pentru intervenții în cazuri de accidente rutiere, dar a crescut numărul apelurilor pentru intervenții în cazuri de violență.

La Serviciul 112 activează în total 82 de operatori.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?