Despre acest lucru a anunțat administrația aeroportului din capitală, menționînd că сea mai mare pondere a fluxului de pasageri în luna aprilie 2024 a fost înregistrată pe astfel de destinații precum: Istanbul (14,6% din volumul total), Londra (10,2%), Sharm el Sheikh (9,4%), Tel Aviv (6%), Erevan (5%), Milano (4,8%), București (4, 7 procente), Varșovia (4,7%), Antalya (4,6%), Roma (3,8%), Dublin (3,5%), Viena (2,9%), Frankfurt (2,8%), Paris (2,8%), Veneția (2,6%) etc.
Сea mai mare creștere a fluxului de pasageri în luna aprilie 2024 a fost înregistrată pe destinațiile: Chișinău – Londra cu 15.440 de pasageri; Chișinău – Sharm el Sheikh cu 9.841 de pasageri; Chișinău – Antalya cu 7.032 de pasageri; Chișinău – Istanbul cu 6.417 de pasageri; Chișinău – Roma cu 5.910 de pasageri; Chișinău – Veneția cu 4.359 de pasageri; Chișinău – Budapesta cu 3.512 de pasageri.
Pe destinații noi în aprilie au fost transportați 9.585 de pasageri sau 3,9% din fluxul total de pasageri, și anume: Chișinău – Budapesta – 3.512 de pasageri; Chișinău – Atena – 2.425 de pasageri; Chișinău – Munchen – 1.717 de pasageri; Chișinău – Dubai – 1.333 de pasageri; Chișinău – Mattala – 426 de pasageri; Chișinău – Zanzibar – 172 de pasageri.Cifrele pe segmentul cargo, în aprilie 2024, ne indică că au avut loc transportări de circa 249.7 tone, cu 37,1% mai mult decît în luna aprilie a anului precedent.
După cum remarcă observatorii, aproape tot traficul de pasageri de la Chișinău către Erevan și Tbilisi, precum și cel puțin jumătate către Istanbul, este un flux ascuns de pasageri către Moscova prin intermediul zborurilor cu escală. Iar dacă e să luăm în calcul acest lucru, direcția Chișinău - Moscova ar fi lider în ceea ce privește zborurile. Între timp, cetățenii noștri „alimentează” aeroporturile altora în detrimentul veniturilor în bugetul țării lor.
Adăuga comentariu