Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3994

Creat cu dragoste: Volvo C70 marchează jubileul de 20 de ani

10 oct. 2016,, 16:09   Ştiri Auto
3441 0

Фото: Volvo
Acum 20 de ani lumea a văzut pentru prima dată un Volvo C70. Acest model a deschis pentru companie o nouă nișă, căci a apărut pe piață într-o perioadă importantă pentru Volvo. Proiectul a fost elaborat de o echipă mare de entuziaști îndrăgostiți de automobile .
Volvo C70 a fost prezentat la Salonul Auto din Paris la 30 septembrie, 1996. Nouă la acest automobil era nu doar caroseria uimitor de rafinată. Era primul cupe ”veritabil” Volvo de pe timpul, când compania a încetat producerea modelului 1800. Pentru prima oară Volvo elabora un automobil în colaborare cu inginerii firmei tehnice TWR. Mai mult, asamblarea noului model trebuia făcută cu utilizarea metodelor noi la uzina proaspăt deschisă în orașul suedez Uddevalla.
La începutul anilor 90 Volvo a decis să extindă șirul de modele al autoturismelor cu un cupe și o cabrioletă. La ambele versiuni se lucra în paralel, iar pe post de bază tehnologică a lor era utilizat Volvo 850.

La începutul a. 1994 în cadrul acestui proiect a fost creat un grup de specialiști. Conducător al proiectului a fost desemnat Håkan Abrahamsson. Experiența Volvo în elaborarea unor asemenea produse de nișă era limitată, așa că a fost nevoie de parteneri. S-a decis colaborarea cu firma tehnică TWR (Tom Walkinshaw Racing) din Marea Britanie. Această companie deja colaborase cu Volvo la pregătirea echipei de curse Volvo pentru participarea la Campionatul Marii Britanii de curse pe străzi circulare .
«Indiscutabil – a fost cel mai interesant proiect de creare a unui automobil nou, la care am participat», - își amintește acum Håkan Abrahamsson. Volvo avea nevoie de un conducător al proiectului suficient de tânăr – de dorit, până la 40 ani la ziua demonstrării automobilului.
În a. 1994 echipa de specialiști avea la dispoziție doar câteva luni, pentru a determina proiectul, și ei au purces imediat la analizarea modelelor concurente. Toți membrii echipei au fost nevoiți să renunțe la concedii și să meargă în sudul Franței, unde închiriau diverse modele de cupe și cabriolete, pentru a examina fundamental produsele concurenților.
Deoarece călătoria era apreciată ca un concediu, li s-a permis să-și ia cu ei familiile, ceea ce a fost extrem de benefic pentru proiect. Grație apropiaților, ei au acumulat un șir de observații importante, care ar fi fost trecute cu vederea dacă mașinile ar fi fost studiate doar de către dezvoltatori. Ulterior, informația a fost foarte importantă . Dezvoltatorii Volvo în repetate rânduri au apelat la analiza testelor efectuate împreună cu membrii familiilor lor.
În mare parte, lucrările de proiectare a noului automobil au fost făcute la TWR sub Oxford,Marea Britanie. Volvo era responsabilă de structura tehnică și caracteristicile viitorului automobil. TWR efectua lucrările de proiectare și pregătire a producerii. Grupul de designeri lucra într-o hală mare, unde Tom Walkinshaw, proprietarul carismatic al TWR, își păstra colecția de automobile.
Echipa a primit întreaga libertate de acțiune la crearea formelor viitorului automobil. Designerul-șef Peter Horbury a vrut să se distanțeze de concepția veche, în care mașinile Volvo erau greoaie, cu forme pătrate. Ian Callum din TWR a arătat schițele cupe-ului cu linia curbă a acoperișului și panourile laterale voluminoase, elaborate în conformitate cu propunerile făcute, care arăta ca un ”veritabil Volvo”. Așa a fost aprobat designul viitorului automobil. Stilul propus a rămas neschimbat până când a început producerea în serie a noului model.
Noul automobil avea ampatamentul ca la Volvo 850 și aceeași lungime, formele lui erau însă mai elegante. De la bun început se știa, că noul automobil va fi produs în versiune deschisă, grupul de designeri crea chipul noului model luând în considerare variantele cu și fără acoperiș .
Perioada elaborării lui C70 a fost scurtă: de la primele cercetări până la startul producerii au trecut doar 30 luni. Colaborarea cu TWR a permis soluționarea multor probleme ale proiectului, dar și reducerea cheltuielilor pentru elaborare.
Peter Horbury, pe atunci șeful secției design Volvo, nu ascundea admirația pentru noul stil Volvo, demonstrat de C70. «Am scăpat de cutie, dar am păstrat jucăria care era în ea », - a declarat Peter Horbury presei după prima demonstrare a modelului, aducând pe piedestal un Volvo C70 de culoarea șofranului.
Partea din față era, desigur, a unul Volvo, celelalte detalii ale caroseriei erau lipsite de trăsăturile greoaie tipice pentru stilul Volvo – pentru prima oară în anii de activitate a companiei. C70 a pus începutul unei noi direcții a designului, care a stat apoi la baza multor viitoare modele Volvo.
Libertatea de alegere era foarte importantă pentru cumpărătorii Volvo C70, iată de ce le-au fost oferite 17 culori diferite. Clienții puteau prefera nuanța obișnuită, metalic sau sidefie, plus 40 de îmbinări în tapițarea salonului, cu utilizarea diferitor ,materiale și culori. Alegerea era chiar nelimitată.
Vital era ca exteriorul stilat să corespundă dinamicii - caracteristicile tehnice ale automobilului trebuiau să corespundă aspectului său. Iată de ce C70 era produs în exclusivitate cu motoare turbo în 5 cilindri. Cel mai puternic era de 2,3 litri și 240 c.p., care era instalat și pe modelul Volvo 850R. Exista și o versiune mai ”liniștită”:motor de 2,5litri și 193 c.p. Mai existau două versiuni cu motor de 2,0 litri - 180 și 225 c.p. Aceste motoare erau predestinate piețelor, pe care volumul motorului condiționa nivelul de impozitare.
Deși C70 se dorea un automobil emotiv, în care designul prevalează funcționalitatea, salonul C70 era calculat pentru 4 persoane și suficient loc pentru portbagaj. Plus la aceasta, ca întotdeauna în cazul mașinilor Volvo, nivelul de securitate corespunde standardelor producătorului suedez : C70 era dotat cu sistem de protecție de coliziunile laterale (SIPS), sistem de protecție contra traumelor umerale (WHIPS), dispozitive de pretensionare a centurilor de siguranță și airbag-uri laterale.
Împreună cu TWR, Volvo a fondat întreprinderea mixtă Autonova . Anterior Volvo folosea capacitățile de producere din Uddevalle, însă cu câțiva ani până la proiect acestea au fost oprite. Cu lansarea noului model uzina a fost reconstruită și reutilată. S-a schimbat și procesul de producere: asamblarea pe conveier a fost abandonată, la fiecare etapă a asamblării la automobil lucrau speciale grupuri de muncitori. Uzina putea produce 20 000 automobile/an.
Cu lansarea producerii Volvo a anunțat, că în curând va apare și versiunea deschisă a modelului. Cabrioleta C70 a fost demonstrată peste un an . Era primul Volvo deschis . Ani în șir cei de la Volvo priveau sceptic cabrioletele pentru gradul lor scăzut de protecție. Însă cabrioleta C70 avea așa sisteme noi, ca protecția în caz de răsturnare (ROPS): în spate erau prevăzute cadre de protecție, care la răsturnare ieșeau . Cadrul parbrizului/față era din oțel fortificat fixat pe un suport.
Designul noului automobil a susținut examenul timpului și nu a fost modificat timp de 9 ani de producere C70 din prima generație. Cupe-ul Volvo C70 a fost produs până în a. 2002, cabrioleta – cu trei ani mai mult – aprilie, 2005. În total au fost produse 76 809 exemplare de Volvo C70, inclusiv 27 014 cupe și 49 795 cabriolete.
A doua generație de cabriolete C70 cu acoperiș rigid pliant în trei secții a fost elaborată cu participarea cunoscutului atelier italian Pininfarina. Noul C70 a fost prezentat publicului la Salonul din Paris în septembrie, 2005.
10 fapte, pe care nu le știați despre Volvo C70.

  1. C70 avea în dotare unul dintre cele mai performante sisteme audio din lume. Includea difuzoarele de la prestigiosul producător danez Dynaudio, Dolby Surround și amplificatorul 4x100 watt.
  2. 17 culori ale caroseriei au fost elaborate cu stricta supraveghere a designerului José Diaz de la Vega. El a condus și lucrările asupra designului interiorului. În timp ce Anders Gunnarsson a avut același rol la elaborarea caroseriei.
  3. În Suedia există un club al proprietarilor de C70 – Swedish Volvo C70 club. Cu ocazia jubileului de 20 ani membrii lui au organizat o demonstrație a automobilelor lor : de la uzina din Uddevalla la Muzeul Volvo din Goteburg. .
  4. Premiera din cadrul Salonului din Paris a putut fi văzută on-line. A fost primul caz de transmitere on-line în Europa.
  5. În a. 1998 C70 a fost recunoscut cel mai bun automobil Volvo din considerentul satisfacției clienților, test organizat cu regularitate de J.D. Power. În clasamentul echipelor el a luat locul 5.
  6. Firma finlandeză Valmet a propus să echipeze cabrioleta C70 cu acoperiș de tablă. Propunerea nu a mai fost realizată, dar succesorul C70 a primit un astfel de acoperiș în a. 2005.
  7. Tom Walkinshaw, proprietarul TWR, a fost un pilot de curse experimentat. Avea trei titluri de curse și două victorii la cursele «24 ore Daytona» și «24 ore Le Mans».
  8. În a. 1999 Volvo a procurat firma TWR de la compania Autonova și a continuat producerea automobilelor cu puterile proprii. Ulterior Volvo a fondat o companie mixtă cu atelierul italian Pininfarina.
  9. În filmul The Saint, 1996 eroul Simon Templar, jucat de Val Kilmer, conducea un Volvo C70 de culoarea rodiei. Pelicula a fost filmată înainte ca C70 să fie prezentat publicului, a fost nevoie de eforturi majore pentru a păstra noul model în taină.
  10. Prima broșură publicitară Volvo C70 era foarte subțire. Câteva imagini, enumerarea succintă a caracteristicilor tehnice, un citat din Peter Horbury: «Am dorit să creez un automobil dorit, nu doar necesar oamenilor ».
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?