X 
Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

Guvernul va completa cerințele din Regulamentul privind paginile oficiale ale autorităţilor administraţiei publice în reţeaua Internet

20 iul. 2016,, 08:15   Societate
4115 0
Правительство дополнит положение об официальных страницах органов публичного управления в сети Интернет
Foto: vfocuse.md

Guvernul preconizează să examineze în cadrul ședinței din 20 iulie curent 25 de chestiuni, inclusiv remanieri de cadre, informează NOI.md.


Ministerul Tehnologii Informaționale și Comunicații va propune modificări și completări la Regulamentul privind paginile oficiale ale autorităţilor administraţiei publice în reţeaua Internet. Autorităților administrației publice de nivelul întîi și al doilea, precum și instituțiilor publice în care acestea au categoria de fondator, li se recomandă crearea paginilor electronice în Internet. Se exclude obligativitatea de a plasa pe pagina electronică a instituției a declaraţiilor cu privire la venituri şi proprietate a conducerii autorităţii administraţiei publice. Pagina electronică va fi completată cu informația despre achizițiile publice ale instituției. Se propune a completa și modulul cu privire la combaterea corupției, inclusiv cu Planul anticorupție, Planul integritate și informația despre liniile verzi anticorupție.

Ministerul Economiei va propune proiectul legii cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală. Proiectul este elaborat în conformitate cu recomandările Curții de Conturi, expuse în Hotărîrea privind Raportul auditului bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale şi gestionării patrimoniului public în mun. Chişinău în perioada 2010-2011 și Hotărîrea privind Raportul auditului conformităţii administrării fondurilor publice în cadrul întreprinderilor municipale pe anul 2013. Există opinii potrivit cărora Regulamentul-model al întreprinderii municipale aprobat de Guvern în anul 1994 nu reflectă în mod suficient funcțiile fondatorului (Consiliului municipal și al primarului) privind numirea conducătorilor întreprinderilor municipale, repartizarea și utilizarea profitului net. Se propune crearea la întreprinderile de stat și municipale a comisiei de cenzori, a unui capital de rezervă, reglementarea procesului de încetare a activității întreprinderii, precum și a unor situații cu conflicte de interese. Necesitatea de dizolvare benevolă a întreprinderilor respective vine de la faptul că, în prezent, în Registrul de stat al întreprinderilor sînt cca 230 de asemenea întreprinderi care nu sînt gestionate de fondatori. Ca regulă, aceste întreprinderi nu activează deja de mai mulți ani, nu dispun de bunuri materiale și urmează a fi lichidate.

Ministerul Economiei va propune și unele modificări și completări în regulamentul instituţiei publice “Centrul Naţional de Acreditare din Republica Moldova” (MOLDAC). În scopul consolidării capacităților Centrului, în redacție nouă se expun atribuțiile Consiliului de acreditare și condițiile de suspendare, restrîngere sau retragere a recunoașterii organismelor de evaluare a conformității.

Ministerul Muncii va propune proiectul de hotărîre cu privire la setul de indicatori pentru monitorizarea implementării Convenției ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilități, ratificată de Parlament la 9 iulie 2010. În conformitate cu legea respectivă, Guvernul urma să întreprindă măsurile necesare pentru realizarea prevederilor convenţiei menţionate. Cu întîrziere de aproape șase ani, totuși unele măsuri se propun. Și iarăși se repetă indicațiile de serviciu – ministerele și organele publice locale, precum și societatea civilă (?!) vor prezenta Ministerului Muncii, cel puțin o dată la patru ani (?!), după caz și la necesitate (?!), informația respectivă. De menționat că, potrivit informației Ministerului, în anul 2012, prima și ultima oară, Republica Moldova a prezentat la ONU un raport de țară despre implementarea convenției respective.

Ministerul Agriculturii va propune proiectul hotărîrii privind gestionarea mărcilor proprietate a statului pentru producția alcoolică. Se propun spre aprobare Lista mărcilor proprietate a statului pentru producția alcoolică (53 de denumiri) și Lista mărcilor proprietate a statului pentru producția alcoolică pentru care nu se va efectua reînnoirea înregistrării (44 de denumiri). În prezent, în listă sînt incluse 73 de mărci de producție alcoolică, inclusiv: vinuri – 40, vinuri spumante – 4, divinuri – 5, băuturi alcoolice – 9, vinuri din mere – 9, votcă – 5 și logotipul «Barza Albă”. Potrivit Ministerului, revizuirea listei vine de la faptul că în prezent sînt solicitate doar 28 de mărci (38%) dintre cele înregistrate, iar unele mărci au fost înregistrate de două ori sau înregistrate incorect. Ministerul Agriculturii, în calitate de titular al mărcilor proprietate de stat, va asigura și ulterior gestionarea mărcilor respective.

Ministerul Finanțelor va propune schimbări în componența delegației, numită în februarie a.c., cu scopul negocierii Convenţiei dintre Guvernul Republicii Moldova şi Guvernul Emiratelor Arabe Unite pentru evitarea dublei impuneri şi prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit. Delegația se propune a fi condusă de viceministrul finanțelor Veronica Vragaleva.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?