Cutremure stiri: 506

Rechinii fantomă: În apele Oceanului Pacific a fost descoperită o nouă specie de pește

27 sep. 03:00   Ştiinţă şi IT
5 ore in urma 575 0

Oamenii de știință din Noua Zeelandă au anunțat despre descoperirea unei noi specii de „rechin fantomă” care trăiește în adîncurile Oceanului Pacific.

Această nouă specie, denumită Harriotta avia, a fost descoperită la adîncimi de peste 2 600 de metri în timpul cercetărilor efectuate pe platoul Chatham, situat la est de Insula de Sud din Noua Zeelandă.

Rechinii-fantomă, cunoscuți și sub numele de chimaeras, sînt rude ale rechinilor și pisicilor de mare obișnuiți - scheletul lor este alcătuit în întregime din cartilaj. Acești pești, cu ochi negri distinctivi și piele maro deschis fără solzi, trăiesc pe fundul oceanului și se hrănesc cu crustacee folosind gura lor asemănătoare unui cioc.

Cercetătoarea Brit Finucci, unul dintre conducătorii proiectului, a denumit noua specie în cinstea bunicii sale.

Ea a menționat că habitatul acestor creaturi le face dificil de studiat, astfel încît descoperiri precum aceasta sînt deosebit de importante pentru înțelegerea ecosistemelor marine.

Înainte de această descoperire, se credea că peștele fantomă aparține unei singure specii globale, dar cercetările ulterioare au arătat diferențele sale genetice și morfologice față de alte specii.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав