Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3994

Consilierii mai au întrebări faţă de Parcul Urban de Autobuze

20 noi. 2015,, 09:15   Puterea
2415 2
Foto: noi.md
Consilierii municipali au aprobat contractul privind prestarea serviciilor de transport public între Primăria capitalei şi ÎM „Parcul Urban de Autobuze”, în pofida faptului că au mai rămas întrebări referitoare la acest contract, relatează NOI.md.

Preşedintele Comisiei pentru gospodărie locativ-comunală, energetică, servicii tehnice, transport, comunicații și ecologie, Alexandr Comarov (PSRM), a menţionat că problema compensaţiilor trece în altă dimensiune: acestea vor fi calculate ținând cont de parcursul autobuzului, şi nu de numărul de pasageri transportaţi.

Însă în formula după care vor fi calculate compensaţiile sînt multe erori. Şi directorul Parcului de Autobuze, Iacob Capcelea, a recunoscut că ar trebui excluse un şir de poziţii.

De asemenea, Comisia a remarcat rata înaltă a rentabilităţii serviciilor sociale. Posibil, după efectuarea tuturor calculelor, suma compensaţiilor se va majora cu 4 milioane de lei. Însă, pe fundalul sumei totale de 92 de milioane, aceasta nu pare atît de mare. Se preconizează că autobuzele vor fi dotate cu GPS, ceea ce va permite urmărirea circulaţiei acestora.

Liderul fracţiunii comuniştilor şi celor fără de partid, Vasilii Chirtoca, a spus: „Pe de o parte, proiectul ar trebui susţinut, iar pe de altă parte – noi vom participa activ la reexaminarea acestei formule. Nu este clar cum o întreprindere subvenţionată poate înregistra rentabilitate (5 la sută). Dacă întreprinderea are nevoie de venit pentru dezvoltare, atunci aceste mijloace vor fi oferite de Consiliul Municipal. Este important să se facă reducerea cheltuielilor şi optimizarea lor”.

Preşedintele fracţiunii socialiştilor, Ion Ceban, consideră că Parcul de Autobuze practic a falimentat. Este necesar ca directorul să se prezinte la şedinţa Consiliului Municipal cu un raport total asupra activităţii întreprinderii pentru a vedea ce se întîmplă acolo, de ce rutele rentabile (nr.23, 122 şi 28) ajung în mîini private, de ce angajaţii pleacă de pe aceste rute. Rutele rentabile trebuie să revină în proprietatea Întreprinderii Municipale. De asemenea, trebuie stabilit dacă se aşteaptă majorarea tarifelor.

Vicedirectorul Direcţiei transport public şi căi de comunicaţie, Vitalie Butucel, a asigurat consilierii că această formulă nu presupune majorarea tarifelor de călătorie.

Deoarece în contract este stipulat orarul de circulaţie a autobuzelor, Petru Burduja (PSRM) a exprimat dorinţa locuitorilor, în special a celor din suburbii, ca transportul să circule mai tîrziu de 23.00, deoarece mulţi oameni cu greu ajung acasă seara tîrziu. Iar în ţările civilizate transportul public circulă şi noaptea.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?