Eurovision stiri: 520
Cazul Filat stiri: 355
Transnistria stiri: 1390
Preşedintele stiri: 4015

Ministerul Justiţiei şi CNA apreciază diferit situaţia Aeroportului Chişinău

26 aug. 2015,, 12:45   Economie
3154 0
Минюст и НЦБК по-разному оценивают ситуацию вокруг кишиневского аэропорта
Foto: novostipmr.com
Ministerul Justiţiei şi Centrul Naţional Anticorupţie (CNA) apreciază diferit îndeplinirea condiţiilor de concesionare de către compania rusească Avia Invest a Aeroportului Chişinău şi văd măsuri diferite pentru îmbunătăţirea situaţiei acestuia.

În raportul Ministerului Justiţiei, citat de agenţia "Infotag", se propune de a iniţia procedura de revizuire a contractului de concesionare, atunci când CNA pledează pentru anularea contractului din cauza încălcărilor admise de compania administrator.

În calitate de argument pentru revizuirea contractului Ministerul Justiţiei prezintă prevederile Codului Civil, conform cărui statul poate solicita revizuirea sau rezilierea contractului.

"În contextul schimbării împrejurărilor existente la momentul încheierii contractului de concesiune (modificarea componenţei asociaţiilor S.R.L. "Avia Invest" şi obţinerii calităţii de asociat majoritar de către S.R.L. "Komacsavia", cu partea socială de 95%) apar temeiuri pentru rezilierea contractului. Totodată, documentul de concesionare nu prevede procedura de revizuire a contractului. În acest sens propunem să se aplice procedura de reglementare prietenoasă a problemei", menţionează autorii raportului.

În opinia lor, în cazul în care se va decide rezilierea contractului este necesar de a invita o companie de consultanţă pentru aprecierea riscurilor financiare şi juridice ale acestei decizii.

Conform raportului CNA, procesul de concesionare a aeroportului nu a fost unul transparent, Guvernul a luat decizia fără avizul unor structuri de stat, cum ar fi Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul de Informaţii şi Securitate, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor.

"S-a stabilit că în perioada verificată n-au fost efectuate investiţii în dezvoltarea aeroportului din partea companiilor investitoare, dar s-au utilizat mijloacele financiare proprii obţinute din activitatea serviciile aeroportuare (430 mil. de lei în perioada 2013-2015)", explică CNA.

Experţii centrului consideră nefondată afirmaţia fostului ministru al Economiei, Valeriu Lazăr, privind problemele financiare ale aeroportului în ajunul concesionării. Potrivit datelor Ministerului Finanţelor, întreprinderea de stat se dezvolta dinamic şi dispunea de a mijloace pentru modernizare.

CNA a mai comunicat că intenţiona să verifice documentele de construcţie a parcării auto din faţa aeroportului, însă, fără rezultat, deoarece parcarea nu a fost transmisă la balanţa Avia Invest, şi din cauza lipsei devizului de cheltuieli, a actelor de recepţii.

CNA a informat că Serviciul Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor a iniţiat o investigaţie în legătură cu provenienţa a 5 mil. de euro în conturile Avia Invest. Conform unei din versiuni banii provin din "băncile problemă", aflate în gestiunea antreprenorului, primarului de Orhei Ilan Shor.

Astfel, centrul propune să fie anulat contractul de concesionare, precum şi taxa de 9 euro per pasager la decolare.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?