|
Foto: oka-info.net |
Specialiștii Centrului pentru combaterea crimelor informatice al Inspectoratului General al Poliției al RM au depistat că abonații din Moldova mai mult de o săptămînă primesc mesaje cu solicitarea „de a suna imediat”, expediate de pe numărul de telefon al unui operator de servicii telefonie mobilă din Marea Britanie (cod +44).
Astfel de mesaje sînt expediate atîtîn adresa terminalelor serviciului SMS, cît și la aplicațiile mobile pentru comunicații prin Internet, printrecare Viber, Kakao Talk, Telegram. Încercarea de a apela numărul indicat nu dă rezultate, nimeni nu răspunde, însă de pe contul abonatului sînt extrași banii – circa 40 de lei pentru un minut, relatează NOI.md.
Potrivit specialiștilor pentru combaterea crimelor informatice, este vorba despre fraude, totodată, majoritatea mesajelor false au fost expediate abonaților înregistrați în aplicația mobilă Viber. Oamenii legii presupun că anume prin Viberescrocii obțin numerele terminalelor, la care expediază mesajele sale. Acest fenomen este destul de răspîndit, și chiar a primit denumirea de „phishing” (în limba engleză fhishing – pescuitul, nota NOI.md)în rîndul experților în securitatea cibernetică.
Poliția avertizează cetățenii Moldovei despre necesitatea de a fi precauți la utilizarea rețelelor de telefonie mobile și a Internetului și le recomandă să nu răspundă la mesajele și apelurile de la abonații necunoscuți, pentru a evita contactul cu escrocii. Persoanele care au avut de suferit în urma unor asemenea fapte, sînt rugați să apeleze la Poliție, la numărul de telefon 902.
Adăuga comentariu