X 
Arşiţa stiri: 192
Jocurile Olimpice stiri: 148
Transnistria stiri: 1414

Hankook prezinta la Frankfurt conceptul de anvelopa fara aer

17 iul. 2015,, 14:20   Ştiinţă şi IT
6374 1

Foto: rtr.md

Hankook a dezvaluit un nou concept de anvelopa fara aer, numit i-Flex. Acesta face debutul la Salonul Auto de la Frankfurt, 2013. Pneul i-Flex este o combinatie intre anvelopa si janta si este similar cu conceptele anterioare de la Bridgestone.

Pe langa faptul ca nu poate sa faca pana, anvelopa i-Flex are multe alte beneficii. Aceasta este considerabil mai usoara decat o roata obisnuita si poate oferi un nivel mai mare de absorbtie a socurilor prin strucutra sa speciala. Potrivit celor de la Hankook, aceste doua atribute contribuie la scaderea consumului de carburant si ofera niveluri de vibratii si zgomot reduse semnificativ.

Si totusi, beneficiile nu se termina aici. Greutatea mai mica inseamna masa nesuspendata mai mica si manevrabilitate imbunatatita, iar 95% din materialele folosite sînt reciclabile, fiind sintetice derivate din poliuretan. Versiunea concept, ce va fi prezentata la Frankfurt, va echipa Volkswagen Up!, autoturism din clasa subcompacta.

Hankook nu a mentionat planurile legate de productie, dar este doar o chestiune de timp pana cand pneurile airless (fara aer) vor incepe sa inlocuiasca modelele pneumatice.

Hankook lucreaza la inca un model inovator de anvelopa. Impreuna cu cercetatorii de la Universitatea din Cincinnati, compania Hankook a dezvoltat un concept de anvelopa capabil sa isi schimbe profilul prin modificarea structurii interne, in concordanta cu diferite conditii de condus, cum ar fi intr-un oras aglomerat sau pe o pista de curse.

Spre exemplu, atunci cand conduceti la viteze mari, centrul benzii de rulare se extinde pentru a genera aderenta maxima, prin intermediul zonei extinse de contact cu solul. In schimb, atunci cand conduceti cu viteza redusa, profilul este proiectat pentru a produce o suprafata minima de contact cu drumul, ceea ce va duce la o eficienta imbunatatita, prin reducerea rezistentei la rulare. Aceasta anvelopa, ce poarta numele eMembrane, este prezentata in videoclipul de mai jos.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum veți proceda în cazul referendumului republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав