X 
Transnistria stiri: 1365
Eurovision stiri: 499

“Renault Fluence dCi! Ce poate fi mai avantajos?” (FOTO) ©

8 iul. 2015,, 09:59   Ştiri Auto
4861 0

Dacă cineva vă spune că nu-i place noul design corporativ Renault, să nu-l credeţi! Minte cu neruşinare… Noul model Clio a venit nu numai să atace concurenţii în clasa mică, ci a adus cu sine ceea ce cu adevărat bucură ochiul în trafic – linia de design care se regăseşte acum practic pe toate modele Renault din ultimii ani.

În urma facelifting-ului primit acum un an, Renault Fluence chiar îşi îndreptăţeşte numele – liniile caroseriei au căpătat o fluienţă foarte armonioasă, care calmează şi încântă în acelaşi timp. Dacă o să aruncaţi o privire asupra maşinii o să înţelegeţi imediat ce se are în vedere. Noul design se priveşte mult mai avantajos în culori deschise – fapt destul de rar întâlnit în lumea auto. Calandrul scoate în evidenţă rombul siglei Renault, fantele de aer fiind acum negre. Noile blocuri optice care au fost alungite fac din noul Fluence un model extrem de atrăgător și foarte stilat. În acelaşi timp, automobilul rămâne a fi la fel de unisex ca şi înainte. Totuşi, cu acest facelift, foarte reușit de altfel, Fluence parcă a devenit cu totul altă mașină.

Interiorul este la fel de prietenos cu pasagerii săi ca şi înainte, mai ales în spate, bancheta găzduind cu ușurință trei adulți care nu vor mai amorți dacă se vor aventura într-o călătorie mai lungă. Secretul acestui confort este înclinația spătarului, mult mai confortabilă pentru pasageri. În caz că aveţi de dus ceva mai lung, bancheta poate fi rabatată. În partea din față scaunele oferă o susținere bună iar persoanele de talie înaltă nu vor avea probleme cu reglarea tetierei, sau locul pentru picioare și fixarea spătarului. Și partea cea mai plăcută este că în spatele scaunului unui șofer înalt rămâne loc de călătorie pentru o persoană adultă. Nu uitaţi că nu vorbim despre un sedan din clasa medie, ci despre unul cât se poate de compact.

Planșă de bord este aproape identică cu cea a modelului anterior doar câteva părți fiind redesenate și reîmprospătate. Vitezometrul are afişaj electronic ușor lizibil, care îți oferă și indicații despre nivelul carburantului și temperatură apei. În stânga vitezometrului se regăsește turometrul, iar în dreaptă și-a făcut apariția un mic ecran care îți oferă cifrele computerului de bord. Radioul are cititor de CD şi MP3 şi oferă patru boxe a câte 20W. Pentru a simplifica viaţa şoferului, pe panoul central este montat un port USB, iar pe volan – un satelit de comandă a funcţiilor sistemului audio. Pentru a utiliza acesta în rol de hands-free, pentru conectare cu telefonul există şi un sistem cu protocol Bluetooth. Sistemul de condiţionare a aerului este manual, dar asta nu diminuiază deloc calităţile acestuia de a crea o atmosferă plăcută în habitaclu. Din lista echipamentului standard mai merită amintite geamurile electrice faţă, imobilizator electronic, sistemul de alarmă inteligent “One Touch” şi oglinzile retrovizoare electrice şi degivrante.

Din punc de vedere al siguranţei pasive, Fluience se laudă cu centuri faţă cu pretensionare şi limitator de efort, airbag-uri frontale adaptabile pentru şofer şi pasager, airbag-uri laterale pentru locurile din faţă, sistem C.A.R., care închide automat uşile, portbagajul şi capacul rezervorului în timpul demarajului. Cei care obişnuiesc să circule cu pasageri mici, se vor bucura de sistemul Isofix de prindere a scaunului pentru copil pentru locurile laterale din spate.

Locul şoferului inspiră calm şi armonie, confortul fiind aici la el acasă. Cine a mai avut un Renault, va recunoaşte din start poziţia de la volan, cu toate comenzile acolo unde vă aşteptaţi să fie. Acesta este un lucru extrem de comod - maşina nu necesită deloc adaptare, ai urcat şi imediat ai pornit, de parcă ai fi mers cu ea toată viaţa. Direcţia asistată electric are un algoritm variabil – cu cât mergeţi mai repede, cu atât ajutorul este mai puţin sensibil. Acest lucru ajută în leagătura inversă a volanului, pentru ca şoferul să înţeleagă mai bine câtă aderenţă au roţile din faţă. Spre deosebire de generaţia precedentă, Fluence permite parcurgerea mai lejeră a virajelor strânse, fără impresia că te poţi răsturna cu mașină. În acelaşi timp, în oraș gropile și denivelările din asfalt nu se simt. Altfel zis, Renault a reușit să păstreze unul din atu-ul lui Megane Sedan - confortul, dar să pună la punct şi comportamentul automobilului la viteze mai mari. Senzația e în continuare de mașină confortabilă, dar nu atât de moale ca generația precedentă. La capitotul siguranţă activă, Fluence ne bucură cu sistem A.B.S. cu repartitor electronic de franare, E.B.V. şi A.F.U. - asistenţă la franarea de urgenţă, sisteme de stabilizare şi sistem antiderapaj ESP+ASR, iar pachetul "Drumuri dificile" ne va salva de multe probleme pasibile în oraşe, şi nu numai. Aici intră garda la sol mărită, o protecţie de oţel la motor, suspensia ranforsată, caroseria dublu galvanizată.

Un cuvânt și despre motorul 1.5 dCi şi 95CP, care îi oferă lui Fluence un comportament dualistic: destul de leneş până în 2000 rpm, dar foarte vioi după această valoare. Cuplul maxim de 200Nm te ajută semnificativ în depășiri, iar pe şosea nu ai probleme să mergi cu viteze permise. Cu alte cuvinte, nu vei plecă primul de la semafor, dar dacă vei ţine motorul în rotaţii optime, vei putea obține timpi decenți: 12,3 secunde pentru 0-100km/h, viteză maximă de 185 km/h. Pentru aceasta maşina este echipată cu o chestie nostimă, numită GSI - Gear Shift Indicator – indicator pentru schimbarea optimă a treptelor de viteză. Aşa ceva se instalează pe motocicletele supersport, pentru a nu distrage piloţii de la drum în timp ce citesc turaţiile. Ei bine, aici scopul este altul – obţinerea unui consum cât mai redus. Astfel, în regim urban Fluence consumă circa 5,6 litri la 100 km, în regim extraurban - 4,0 litri, regim mixt: 4,6. Reieşind din faptul că avem parte de o maşină destul de mare şi spaţioasă, consumul este unul foarte bun.

Deci, aşa cum era şi cazul atunci când vorbim despre un Renault, avem de-a face cu o mașină care îți impune un stil de condus liniștit şi calm, fără oarecare pretenții sportive, dar care știe să facă față la nevoie şi unui stil mai nervos. În acelaşi timp, oferă un confort rar întâlnit în clasa C şi un propulsor extrem de econom, care însă nu face compromisuri în ceea ce ţine de putere şi cuplu de turaţie. Şi dacă încă nu v-am convins, aduc ultimul, supremul argument – preţul. Un Renault Fluence 1.5 dCi Authentique costă doar 11.800 euro. Acest preț este foarte greu de bătut de către oricare dintre concurenți, chiar și de către cei mai ieftini. La raportul preţ/calitate acest model este un lider de necombătut deja de mulţi ani, şi cât nu ar încerca concurenţa să ofere ceva la fel de bun şi ieftin, nu reuşeşte decât doar să se apropie. De asemenea, prețul opționalelor este destul de mic, ceea ce face că Fluence să fie o alegere dedicată celor care vor să obțină un feedback cât mai mare din banii lor. Plus un consum extrem de mic. Alegeţi această maşină dacă puneţi pe primul loc confortul personal, inclusiv şi cel economic. Absolut, un drive-test personal vă va convinge încă o dată de cele scrise aici, aşa că nu ezitaţi să mergeţi la salon pentru a face o plimbare cu cel mai confortabil sedan compact al momentului.

Salonul Renault str. Petricani, 17, tel: 022 205 888.

0
0
0
0
0

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?