Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3994

Bugetul Ministerului Transporturilor crește în baza amenzilor

3 mar. 2015,, 15:30   Societate
3193 2

Foto: publika.md

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor va obține milioane de euro în calitate de amenzi de la companiile constructoare de drumuri, însă doar după expirarea termenului de executare a obligațiilor asumate de antreprenori. Acestea sînt cifrele calculate în ultimii doi-trei ani, pentru care noi dispunem de garanții bancare”, a precizat pentru NOI.md viceministrul Transporturilor Boris Gherasim.

În unele mass-medii au apărut informații precum că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor va obține în calitate de penalități de la cîteva companii constructoare de drumuri 4,2 milioane de euro. Antreprenorii au fost sancționați pentru încălcarea termenelor contractuale și a calității lucrărilor. Totodată, săptămîna trecută Ministerul a semnat un contract cu o companie britanică de consulting, care va elabora studiul de fezabilitate și proiectul de reparație pentru 500 km de șosea.

Funcționarul a explicat că „firma-antreprenoare oferă Ministerului Transporturilor printre alte condiții la încheierea contractelor de reparație și reabilitare a drumurilor o garanție bancară pe o sumă anumită, care nu poate depăși 10 la sută din valoarea contractului. Și doar după expirarea termenului de 12 luni după executarea tuturor condițiilor contractuale și în lipsa unor reclamații din partea beneficiarului, ale căror argumentare este confirmată de experți internaționali, această sumă este restituită companiei de construcții. În așa mod s-a procedat deja cu 400 de mii de euro primiți de compania turcă, care în ultimul moment a refuzat să semneze contractul de reparație a drumurilor moldovenești”.

„Anul trecut noi am utilizat astfel cu 30 de milioane de lei mai mult decît s-a prevăzut în buget. Sînt foarte probabile intrări de sume garantate în valoare de 540 de mii de euro pentru tronsonul de drum Chișinău-Peresecina, în care au apărut crăpături și alte neajunsuri. Termenul de valabilitate al contractului a fost prelungit cu consimțămîntul ambelor părți pentru a evalua calitatea lucrărilor la sfîrșitul iernii. Cel mai probabil, dacă va fi necesar, antreprenorul va înlătura neajunsurile benevol, doar firma suportă nu numai pierderi materiale, fiind afectată imaginea ei, deoarece în astfel de cazuri este informată comunitatea mondială. Totodată, aceste reguli vizează nu doar companiile străine, ci și cele autohtone”, a continuat expertul.

„În ceea ce ține de contractul cu compania britanică de consulting, cu ea s-a convenit asupra aprecierii lungimii și volumului lucrărilor necesare de reabilitare a șoșelelor locale și republicane, pentru care Germania și Banca Mondială au promis 80 de milioane și, respectiv, 40 de milioane de dolari. Iar pentru studiul de fezabilitate și proiectul de reabilitare a circa 600 km de drumuri de importanță republicană noi intenționăm să anunțăm în viitorul apropiat un tender internațional”, a conchis Gherasim.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?