Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

„Marca comercială a anului„ – pentru „seniori„ și debutanți (VIDEO)

30 ian. 2015,, 08:45   Business
4720 0
Foto: noi.md
La 29 ianuarie, în cadrul ceremoniei Gala businessului moldovenesc, a avut loc premierea cîștigătorilor concursului „Marca comercială a anului 2014”. Cîștigători au devenit 89 de întreprinderi din Moldova. De marele premiu „Mercurul de Aur” s-au învrednicit 22 de companii, de medalii de aur – 19, de argint – 14, de bronz – 3. Încă 11 întreprinderi au fost desemnate laureate și 13 – diplomanți ai concursului „Premiul pentru realizări în domeniul calității”, 7 au fost decorate cu medalii de aur ale Expoziției naționale ”Fabricat în Moldova”, relatează NOI.md.

Concursul „Marca comercială a anului” a fost instituit din inițiativa Camerei de Comerț și Industrie a Moldovei în 2003 și se desfășoară anual. În acest an partenerul CCI a RM a fost Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală (AGEPI). Concursul are menirea să încurajeze realizările în domeniul calității produselor fabricate și serviciilor prestate, precum și să contribuie la recunoașterea socială a rezultatelor obținute. Pe parcursul celor 13 ani la el au participat circa 1000 de întreprinderi. În baza rezultatelor acestuia este publicat catalogul „Cele mai bune mărci comerciale ale Republicii Moldova”.

- Ne conducem de principiul continuității și inovațiilor, - relatează președintele CCI a RM, Valeriu Lazăr. – De fiecare data introducem în concurs ceva nou. Nu de aceea că ne-am plictisit, ci de aceea că realitatea se schimbă. Principala caracteristică a actualului concurs „Marca comercială a anului” este nominalizarea cîtorva categorii aparte– „seniori” și „debutanți”. Se poate de remarcat că unele întreprinderi obțin premii din an în an, deoarece dispun de potențial. Iar noi dorim să susținem și mărcile comerciale și întreprinderile care au fost create în ultimul an.

Participanții la concurs concurează cu cei din aceeași categorie – mărcile comerciale cunoscute și novicii, care doar își caută locul pe piață. O altă inovație – le-am propus tuturor întreprinderilor care au devenit participanți la concurs reduceri de 20-30 la sută la serviciile prestate de CCI și partenerii noștri. Colegii noștri de la AGEPI le-au oferit consultații gratuite de înregistrare a mărcii comerciale și promovare a acesteia.

Concursul „Marca comercială a anului” se desfășoară pentru prima oară în condițiile Acordului de Comerț Liber cu UE. Noi ne aflăm deja în altă realitate. Și întreprinderile publice, și cele private stau în același rînd în fața acestor schimbări, a conchis Valeriu Lazăr.

- Pentru noi medalia de aur nu este prima în concursul „Marca comercială a anului”, a mărturisit directorul general al întreprinderii „Agromașina”, Oleg Reuleț. – Întreprinderea noastră participă la el deja al cincilea an consecutiv și pentru a treia oară se situează printre cîștigători. Și acest lucru este pentru noi o onoare mare. Sperăm la dezvoltarea ulterioară a întreprinderii, deoarece în anul trecut ea a obținut succese mari. Pentru prima oară am atins o creștere impunătoare a volumului vînzărilor, inclusiv peste hotare – în Rusia, Georgia, Azerbaidjan și Kazahstan.

- Înseși concursul „Marca comercială a anului” și prestigiul adus de participarea la el, precum și premiile obținute (Mercurul de Aur) nicidecum nu își pierd actualitatea, deoarece concursul încă o dată confirmă calitatea produselor, serviciilor, nivelul responsabilității corporative sociale ale companiilor, care participă la acest concurs, consideră directorul general al SA „Orange-Moldova” Ludmila Climoc. – Este importantă recunoașterea calității mărfurilor și serviciilor în primul rînd din partea consumatorului și este importantă recunoașterea valorii brandurilor lor.

- Din numele colectivului „Viorica-Cosmetic” aș dori să aduc mulțumiri Camerei de Comerț și Industrie, deoarece „Mercurul de Aur” nu este primul nostru premiu. Acesta este un super premiu pentru companiile, care s-au învrednicit de peste cinci astfel de premii, - susține directorul întreprinderii Pavel Melnic. – Consider premiul obținut drept un semn de apreciere înaltă din partea societății, o recunoaștere a calității produselor noastre. Sînt convins că „Mercurul de Aur” va servi drept o încurajare pentru colectivul nostru pentru dezvoltarea ulterioară, implementarea noilor produse și ne va ajuta să-i bucurăm pe consumatori cu calitatea înaltă a produselor.

- Pentru Asociația Producătorilor de Divin și Brendy „Divin” medalia de aur înseamnă foarte mult, simbolizînd începutul unei căi a denumirii geografice „Divin”, înregistrată la AGEPI de Asociația noastră, - consideră președintele ei Constantin Olaru. – Divinul moldovenesc este vestit în republică și cunoscut în țările CSI. Noi dorim ca această producție și denumirea ei să fie cunoscute pe plan mondial, cum este recunoscut coniacul francez. Trebuie pas cu pas să promovăm brandul, marca și calitatea, pentru ca să ne cunoască pretutindeni.


0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?