Viermii antici pot ajuta la tratarea bolii Parkinson

10 dec. 2019,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Alinierea „incorectă” a moleculelor de proteine este considerată principala cauză a bolilor neurodegenerative. Cercetătorii au descoperit că micro ARN-ul, găsit în corpul viermilor antici, poate combate acest lucru.

Cercetătorii de la Institutul de Biomedicină Monash și colegii lor de la Universitatea Cambridge, conduși de profesorul David Rubinstein, au descoperit că în organismele unor viermi antici, microARN-ul joacă un rol important în controlul proteinelor.
MicroARN-urile, fire scurte ale materialului genetic, sînt molecule minuscule, dar puternice, implicate în reglarea expresiei multor gene prin interferența ARN.

Încălcările în activitatea microARN pot duce la diverse boli. Pentru a-și testa teoria, cercetătorii au eliminat microRNA-ul miR-1 din vierme și au studiat efectul acestei operații. Ei au descoperit că, în acest caz, organismele prezintă mai des semne ale bolii Huntington.

În plus, cercetătorii au demonstrat că miR-1 ajută la protejarea organismului de agregatele toxice proteice.