Transnistria stiri: 1380
Eurovision stiri: 499
Preşedintele stiri: 3988

Vizita în Moldova a delegaţiei Sommelie din UE va facilita promovarea vinurilor moldoveneşti pe pieţele europene - Nelly Sonic

23 oct. 2013,, 12:26   Societate
4841 0
Foto: timpul.md
Vizita în Moldova a delegaţiei faimoşilor sommelie din ţările UE are ca scop promovarea vinurilor moldoveneşti pe pieţele europene, consideră vicepreşedintele celei mai mari companii moldo-americane Lion-Gri, Nelly Sonic.

Oferind un interviu exclusiv pentru agenţia "Infotag", aceasta a relatat că degustaţiile efectuate de către sommelierii europeni vor ajuta la descoperirea noilor branduri de vinuri moldoveneşti, demne de a fi prezentate consumatorilor europeni şi cunoscătorilor de vinuri.

"Sînt încîntată de vizita sommelierilor, considerînd-o un pas important în promovarea vinurilor autohtone. Gîndul că această vizită este efectuată doar pentru a avea loc, în urma căreia nu vor urma consecinţe benefice pentru vinificatori, îmi este străin", a spus Sonic.

Fiind întrebată de ce vinurile "Lion Gri" nu au fost prezentate pentru degustare, Nelly Sonic a recunoscut cu regret, că compania nu a fost invitată pentru a participa la prezentarea de vinuri, la fel cum nu au fost invitaţi să prezinte oaspeţilor din Europa metodele moderne de îmbuteliere a vinurilor, de asemenea, şi beciurile de la Ciorescu, din suburbia Chişinăului, în care sînt păstrate vinurile spumante, fabricate conform tehnologiei clasice franceze.

"Nu cunosc cauzele acestei decizii. Probabil, din cauza concurenţei ridicate a vinificatorilor care doresc să fie observaţi de sommelieri. Personal, respect doar cîteva companii moldoveneşti, care timp de 15-20 de ani au făcut foarte mult pentru promovarea vinurilor moldoveneşti, pentru ca acestea să fie recunoscute în străinătate", a adăugat vicepreşedintele.

Potrivit ei, printre acestea se numără " Lion Gri", " DK-Intertrade" şi " Acorex Wine Holding" care au fost primii exportatori de vinuri moldoveneşti în Germania, America, Canada, Japonia şi China.

Fiind întrebată cît de importante sînt pieţele ruse pentru vinul moldovenesc, Sonic a declarat că vinurile " Lion Gri" sînt recunoscute, apreciate şi dorite în Rusia.

"Nu sînt vinificator după specialitate, ci din suflet, de aceea îmi este drag tot ce se produce sub denumirea de Lion Gri. Ne diferenţiem radical de companiile-fantome care exportă vinurile moldoveneşti în cantităţi mari şi conform unor scheme bine puse la punct, cu toate că, în realitate, nu deţin nici vii, nici combinate de producere a vinului", a accentuat Sonic.

Vicepreşedintele a relatat că "Lion Gri" a supravieţuit datorită exportului de vinuri în vrac, inclusiv în Europa, fiind vîndut companiilor europene.

" De la o astfel de activitate nu primesc plăcere nici profesională şi nici sufletească. Deoarece în urma unui astfel de export nu ştim unde va fi îmbuteliat vinul nostru, sub ce denumire, iar cel mai important este faptul că nu vom afla părerea consumatorului", a menţionat Sonic.

Managerul a atras atenţia asupra faptului că companiile europene care cumpără vinurile moldoveneşti în vrac, creează astfel concurenţă vinificatorilor din Moldova în aceeaşi Rusie sau în China. Nimeni nu se întreabă de ce suprafaţa viilor din Spania sau Franţa nu corespunde cu volumul de vin produs şi comercializat de aceste ţări?

"În Rusia, "Lion Gri" este un brand recunoscut, bine ştiut de importatorii şi dealerii care cumpără milioane de sticle de vin moldovenesc, ştiind că acesta va fi solicitat în magazinele din Rusia. Aceste vinuri au fost pe larg promovate de către dealeri, fapt ce a asigurat vînzarea şi promovarea ulterioară a acestora în Rusia", a spus Sonic, accentuînd ideea că pentru "Lion Gri" sînt importante pieţele din Rusia, SUA, Canada, China şi Japonia, unde vinurile companiei sînt cunoscute.

Vicepreşedintele a atras atenţia asupra faptului: RSSM deţinea 266 de medalii de la diferite concursuri şi degustaţii din fosta URSS. "Lion Gri", timp de 15 ani are deja 480 de medalii de aur şi argint de la expoziţii şi degustaţii internaţionale de prestigiu.

"Vinurile "Lion Gri" de opt ori au ajuns în topul 1000 al celor mai bune vinuri din lume", a menţionat Nelly Sonic.

Privitor la subiectul deschiderii pieţelor europene pentru vinurile din Moldova, vicepreşedintele a spus că în ultimii zece ani, pieţele europene nu au fost închise pentru vinificatorii din Moldova.

"Ajutorul real al UE pentru vinificatori constă în acţiuni practice. De exemplu, să selecteze cîteva dintre cele mai bune branduri de vinuri şi să le promoveze în supermarketuri pentru a nu plăti pentru prezenţa pe raft 50-60 mii de euro", a relatat Sonic, care consideră că în calitate de mod de promovare ar putea fi folosite promoţiile.

În calitate de exemplu, aceasta a propus să fie organizată "Săptămîna vinului moldovenesc" în centrele comerciale din ţările UE. Scopul acestor campanii este simplu ‒ familiarizarea potenţialilor consumatori din ţările UE cu producţia din Moldova.

Sonic a menţionat, cu regret, că pentru promovarea vinurilor au fost alocate milioane de euro din partea partenerilor externi, însă nu se ştie unde au dispărut aceşti bani.

Nelly Sonic a spus că "Lion Gri" a deschis case de comerţ în Cehia şi Polonia, restaurante în Varşovia în scopul de a promova şi comercializa vinurile, însă vînzările nu cresc atît de repede, cît şi-ar dori.

Revenind la subiectul promoţiilor în Europa pentru promovarea vinurilor moldoveneşti, vicepreşedintele "Lion Gri" a spus că acest pas trebuie să fie o campanie bine pusă la punct. "Aceasta ne va ajuta să demonstrăm Europei şi lumii că Moldova poate şi este o ţară mică, dar vinificatorii acesteia sînt ambiţioşi". Pe această notă s-a încheiat interviul acordat de către vicepreşedintele companiei "Lion Gri", Nelly Sonic, pentru agenţia "Infotag".

În toamna anului 2012 "Lion Gri" a împlini 15 ani de activitate. Compania deţine cinci combinate de vinificaţie, beciuri proprii în suburbia Chişinăului, unde sînt păstrate 1 mil. de sticle de vinuri spumante, fabricate conform tehnologiei tradiţionale franceze, de asemenea, se mai ocupă cu producerea vinurilor de consum curent în zona economică liberă ExpoBusinessChişinău. "Lion Gri" a atins maximul istoric de producere şi comercializare a vinurilor în 2004, reuşind să îmbutelieze şi să vîndă 25 mil. de sticle. În 2012 "Lion Gri" în colaborare cu un partener chinez a construit combinatul modern pentru îmbutelierea vinurilor în Zona de Liber Schimb Suefenhi (RPDC). Combinatul moldo-chinez "UraVin" deja a început îmbutelierea vinurilor moldoveneşti. Capacitatea de îmbuteliere a combinatului este de 60 mil. de sticle de vin pe an. În paralel, "Lion Gri" a mărit suprafaţa viilor pînă la 1,7 mii de ha. Activele companiei "Lion Gri" sînt estimate la 75 - 80 mil. euro.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?