Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

De ce companiile cu renume nu investesc în viticultura moldovenească

21 apr. 2018,, 17:40   Economie
3260 0

Lipsa investitorilor importanți în viticultura și vinificația moldovenească este o scăpare a noastră, afirmă directorul Oficiului Național al Viei și Vinului, Gheorghe Arpentin, citat de Noi.md.

În opinia lui Arpentin, investitorii apreciază de obicei atmosfera din țară, țin cont de instabilitatea politică, starea sistemului judiciar. În acest sens, mediul de afaceri din Moldova nu le inspiră multă încredere, afirmă directorului Oficiului Național al Viei și Vinului.

„Spre exemplu, eu am în proprietate o vie împreună cu un francez, care a investit în Moldova pentru că mă cunoaște bine. Însă acest activ moldovenesc îl face «să-și muște mîinile,» deoarece nu-i place mediul de afaceri din țara noastră. Vorbim despre un business micuț. Închipuiți-vă ce crede un investitor, dacă este vorba despre investiții majore. Lipsa investitorilor importanți în viticultura și vinificația moldovenească este o scăpare a noastră. În Georgia, spre exemplu, există cel puțin cinci întreprinderi străine mari. Fostul director general al Căilor Ferate Germane Șhuman, care era în relații bune cu Angela Merkel, a creat în Georgia o vinărie și vinde vinurile proprii la prețuri nu mai mici de 30 de euro/sticlă. Companiile străine contribuie la crearea unei imagini pozitive a vinificației locale”, a declarat Arpentin într-un interviu pentru Noi.md.

Potrivit lui Gheorghe Arpentin, investitorii țin cont și calculează minuțios toate aspectele, inclusiv ratingurile țărilor privind atractivitatea investițională, iar cel al Moldovei este foarte mic.

„Dacă dorim investiții, trebuie să fim atrăgători ca domnișoarele. Trebuie să muncim în acest sens – să construim o imagine solidă a industriei vinului și a vinurilor moldovenești în general. În Georgia investițiile au venit nu doar în vinificație, dar și în alte ramuri ale economiei. Rețele hoteliere mondiale, cum ar fi Hilton sau Marriott, au construit hoteluri în Tbilisi și Batumi, adică investitorilor le-a plăcut să vină acolo și să facă afaceri. Din păcate, investitorii pleacă din Moldova chiar și în Ucraina, care este în război. Comportamentul acestor două companii denotă două motivări – istoria și marketingul produsului și piața de desfacere bună. Piața moldovenească este foarte redusă, de aceea motivul nr.2 cade. Deși spunem că Moldova este nodul care leagă Occidentul de Orient, asta puțin contează”, a adăugat specialistul.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?