Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

Cel mai grandios show de modă din Moldova a adunat sute de participanți

26 sep. 2017,, 13:30   Societate
3454 0

„Moldova Fashion Days”, cel mai important spectacol de modă al țării, a adunat peste 700 de vizitatori care au admirat ținutele de sezon create de designerii autohtoni reuniți sub brandul unic de țară al industriei ușoare „DININIMĂ”.

Partenerul general al manifestării a fost DAAC Hermes și saloanele auto Renault și Dacia, situate pe adresa str. Petricani, 17.

Evenimentul a adus în prim plan 44 de colecții de haine, dintre care cinci au fost dedicate copiilor, iar 39 - colecții pentru maturi. Timp de două zile, în perioada 23-24 septembrie, 50 de modele profesioniste și 100 de copii au defilat în creațiile brandurilor DININIMĂ. „Moldova Fashion Days” este evenimentul bianual organizat de Asociația Patronală a Industriei Ușoare din Moldova (APIUS), cu susținerea partenerului strategic, Proiectul de Competitivitate din Moldova, implementat de USAID și Guvernul Suediei.

Signe Burgstaller, ambasadoarea Suediei la Chişinău: „Prin intermediului Proiectului de Competitivitate, Guvernul Suediei a susținut participarea mai multor designeri moldoveni la mai fashion show-uri regionale în Odesa, Kiev și București, dar și în Europa în capitale ale modei precum Londra, Paris sau New York. Ca rezultat, participanții la aceste evenimente s-au întors acasă cu idei inovatoarea pentru a revoluționa piața locală din Republica Moldova.”

Karen R. Hilliard, șefa misiunii USAID în Moldova: „Guvernul american oferă asistență industriei fashion din Moldova încă din 2005, iar din 2016 Guvernul Suediei s-a alăturat eforturilor noastre. Ne bucurăm că industria ușoară devine tot mai competitivă, iar datorită la astfel de evenimente precum este Moldova Fashion Days industria se transformă într-una de modă. La fel, asemenea evenimente consolidează piața locală, astfel încît doar în 2016, producătorii DININIMA au înregistrat creșteri de vînzări cu 42% față de 2015.”


Această ediție a venit cu o noutate: prezentările de modă au fost împărțite în două acte, iar pe parcursul pauzei de socializare dintre defilări, cei prezenți la eveniment au socializat cu designerii. „Moldova Fashion Days” s-a desfășurat după principiul „See now, buy now” („Acum vezi, acum cumperi”), iar majoritatea colecțiilor vor fi puse în vînzare începînd cu această săptămînă.

Marina Lăpușneanu, director executiv APIUS: „Cu fiecare ediție, evenimentul Moldova Fashion Days crește atît cantitativ, cît și calitativ. Tot mai multe branduri locale participă la prezentarea de modă, ceea ce ne-a făcut pe noi, organizatorii, să extindem evenimentul și să îl divizăm în acte. Astfel, cele două zile de show au fost împărțire în 4 acte conform publicului țintă – ținute pentru copii, de zi și casual și ținute de seară. La fel, pauzele de socializare dintre acte aduc designerii mai aproape de consumatori, aceștia avînd posibilitate să interacționeze și să se cunoască mai bine.”

La cea de-a XII-a ediție a „Moldova Fashion Days” și-au prezentat pentru prima oară colecțiile opt designeri debutanți, printre care se numără și finaliști ai programului Fashion Acceleration Program, desfășurat de Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii „ZIPhouse”, doi rezidenți ZIPhouse, dar și trei studenți de la Universitatea Tehnică din Moldova. Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii „ZIPhouse” este partenerul evenimentului „Moldova Fashion Days” și susține lansarea numelor noi în lista tinerilor designeri în țară. În acest an printre debutanți s-au numărat: Valentina Budu, Nadejda Troianovscaia, Yulia Efros, Olga Cojocari, Silvia Jalbă, Lilia Ciaicovschi și Topcoat.

Valentina Budu,designer debutant:Fishwave, prima mea colecție, este pentru mine ca un „copil micuț”. Pentru această colecție m-am lăsat inspirată de legendele din Țara Soarelui Răsare și portul japonezilor. Am pus accent pe culori naturale, unde predomină albastru gri, nuanțe de argintiu și auriu. Pentru a avea succes, consider că trebuie să creezi ceva care să te reprezinte.”

Pe lîngă debutanți la eveniment au fost prezente și branduri autohtone de haine, încălțăminte, accesorii și ținute pentru copii. Tonul sezonului de toamă-iarnă a fost dat de culorile glaciale, materialele din catifea, liniile și formele geometrice și imprimeurile florale, care rămîn actuale și în următoarea perioadă.

Iuliana Chiroșca, designer: „La această colecție „Filigran” am pus accent pe pene, flori din mătase și mult voal. Colecția de pălării toamnă-iarnă 2017-2018 este pentru femei senzaționale. O pălărie are nevoie de atitudine, de emoție, de o privire seducătoare, de mișcări unduite, un mers ca pe arcuri, de zgomotul provocator al unor pantofi stilettos și un strop de parfum. De fiecare dată colecțiile mele au venit să spună ceva despre mine. Anul acesta „așa sînt eu” – într-o formă îndrăzneață, excentrică, provocatoare, emoționantă și poate cu o doza de nostalgie.”

Asociația Patronală a Industriei Ușoare din Moldova (APIUS) a primit invitația oficială din partea Președintelui European Fashion Council pentru aderarea în calitate de membru cu drepturi depline. Înalta apreciere va asigura un șir de beneficii pentru companiile din întregul sector al industriei ușoare din Republica Moldova. European Fashion Council întrunește Asociații sectoriale de fashion și fashion design din 25 state din UE și Europa.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?