Cum să dormi puțin, dar să te trezești odihnit

Cum să dormi puțin, dar să te trezești odihnit

Odihna are un rol vital atunci cînd vorbim despre sănătatea organismului și funcționarea creierului.

Un somn odihnitor are ca rezultat creșterea energiei în organism, un sistem imunitar mai puternic, o stare generală mai bună și chiar o viață mai lungă. 

Contrar așteptărilor, un somn odihnitor nu ține neapărat de numărul de ore dormite ci de tehnica folosită. „BrightSide.me“ a aflat cum reușeau Nikola Tesla, Leonardo da Vinci sau Salvador Dali să se odihnească folosind puține ore pentru somn.

Somnul stramosilor- 6 ore

Formula de dormit : 4 ore (prima faza) + 2 ore (a doua faza) = 6 ore

Strămoșii noștri dormeau în două faze separate de o perioadă de veghe. Această perioadă era folosită pentru practicile spirituale. Dacă doriți să încercați somnul polifazic, dar nu știți de unde să începeți, aceasta este o buna metodă de început. Pentru majoritatea oamenilor, este cea mai confortabilă opțiune și poate fi suplimentată cu 30 de minute de somn în perioada de adaptare.

Dymaxion - 2 ore

Formula de dormit: 4 reprize de 30 de minute la fiecare 6 ore = 2 ore

Buckminster Fuller a venit cu cea mai eficienta tehnica de dormit constand in 4 faze de 30 de la fiecare 6 ore. El pretindea ca nu s-a simtit niciodata mai energic. Dupa 2 ani de la acest program, faimosul  inventator a fost examinat de medici, care au constatat ca este intr-o stare de sanatate perfecta. Se pare ca acesta este una dintre cele mai drastice metode de dormit.

Superhuman - 2 ore

Formula de dormit : 6 reprize de 20 de minute pauză la fiecare 4 ore dormite = 2 ore

Pentru multi, aceasta este o tehnica de dormit eficienta si nu foarte drastca. Exista insa un neajuns: nu puteti sa intrerupeti programul si sa treceti peste anumite perioade de dormit, pentru ca altfel va veti simti obositi. Aceasta metoda era folosita de Leonardo da Vinci si Salvador Dali. Conform legendei, Dali aseza o tava metalica langa pat si statea cu o lingura in mana. Cand lingura cadea, artistul se trezea. Aceasta stare intermitenta, intre somn si veghe, ii oferea idei noi pentru creatiile sale.

Siesta - 6,5 ore

Formula de dormit : 5 ore pe timp de noapte + 1,5 ore in timpul zilei = 6,5 ore

Winston Churchill este unul dintre practicantii acestui program. Se ducea la culcare la 3 dimineata, se trezea la 8 si apoi mai dormea aproximativ o ora dupa-amiaza. „Trebuie sa dormi intre pranz si cina, sa-ti scoti hainele si sa intri in pat. Asta e tot ce fac mereu, sa nu crezi ca vei lucra mai putin pentru ca dormi in timpul zilei. Vei fi capabil sa realizezi mai mult“, a spus Churchill.

Tesla - 2 ore 20 minute

Formula de dormit : 2 ore pe noapte + 20 minute in timpul zilei = 2 ore, 20 minute

Fizicianul și inventatorul Nikola Tesla dormea doar 2 sau 3 ore pe zi. El putea lucra toata noaptea atunci cînd folosea această tehnică de dormit, care mai tîrziu a i-a preluat numele.

„Everyman“ - 2,5 ore

Formula de dormit : 2,5 ore pe timp de noapte + 3-4 reprize a cîte 15 de minute în timpul zilei

Oamenii de stiinta au studiat modelele de dormit ale copiilor, ale persoanelor in varsta si ale animalelor. Elefantii, de exemplu, respecta un program numit „Everyman“ si dorm in medie 2 ore pe zi: 1 ora pe timp de noapte si apoi 3 sau 4 reprize de 15 minute in timpul zilei. Trebuie sa existe intervale egale intre perioadele de somn scurt. Acest program este considerat cel mai flexibil si usor. In plus, somnul scurt poate fi omis, fara a afecta sanatatea.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load