Cutremure stiri: 502

NASA intenționează să devalorizeze aurul și platina

2 iun. 2013,, 09:00   Externe
Foto : money.ro
Specialiștii NASA au prezentat într-un articol publicat în ”Journal of Aerospace Engineering” concepția extragerii minereurilor din asteroizi. În baza tehnologiilor 3D și autoasamblarea roboților, în cîteva decenii Terra poate fi ”inundată” cu cele mai de preț material, care pe pămînt se întîlnesc rar.

Pentru început, NASA intenționează să identifice un asteroid potrivit cu masa de circa 500 de tone din apropierea Terrei și să-l treacă pe orbita Lunii. Acest asteroid urmează să devină un poligon experimental pentru elaborarea tehnologiilor de extracție din cosmos. Proiectul acestei misiuni deja a fost elaborat. Către anul 2021, astronauții vor vizita asteroidul selectat pentru colectarea mostrelor, după care va începe pregătirea stațiilor extractive automatizate.

La prima vedere, ideea extracției minereurilor în cosmos pare o utopie extrem de costisitoare, însă NASA consideră că problema costurilor înalte poate fi soluționată cu ajutorul tehnologiilor existente, cum ar fi topirea selectivă cu laser (SLM) sau, mai simplu vorbind, ”ștampilarea” detaliilor metalice cu laserul. De exemplu, datorită SLM, producția cupei pentru excavatorul cosmic nu pare atît de complicată: metalul extras de pe asteroid este transformat în praf, care este topit în cupă cu laserul imprimantei SLM. De menționat, că tehnologia de ștampilare 3D este universală. Cu ajutorul acesteia se poate produce practic orice: de la construcții din beton pînă la capsule de transport pentru expedierea producției finite.

Prima generație a roboților va fi una simplă, iar ulterior spre asteroizi vor putea fi expediați roboți mai sofisticați. Pentru producția componentelor de bază ale roboților pe asteroizi există aproape tot ce trebuie: apă, carbon, metale, energie solară. Electronica sofisticată cîntărește puțin și ocupă un volum mic, de aceea poate fi adusă de pe Terra.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав