X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3994

„Kaufland“ - o amenințare la adresa economiei naționale (VIDEO)

26 apr. 2017,, 09:36   Societate
5576 5

Dezbaterile publice cu privire la construcția unui hypermarket Kaufland în sectorul Buiucani au avut loc cu numeroase încălcări. Motiv pentru care au fost declarate nule.

Potrivit reprezentanților societății civile, pe lângă nerespectarea procedurii, la iveală ieșise și alte încălcări, comise de așa-numiții foști-proprietari ai terenului unde urmează să se înalțe impunătoarea construcție. Anterior , pe parcela cu pricina, aflată la adresa Nicolae Costin 8, se afla o grădiniță. În septembrie 2016, a fost luată decizia privind construirea unui centru socio-cultural.



În primăvara anului trecut s-a anunțat că rețeaua de hipermarketuri Kaufland va construi cel de-al treilea centru logistic în regiunea Moldova (pe teritoriul țării vecine), ce va deservi magazinele din estul României și cele ce for fi deschise în Republica Moldova. Decizia privind construcția centrului a fost adoptată anume în contextul expansiunii companiei în RM (investițiile în fiecare din cele două centre precedente, potrivit http://www.zf.ro, depășesc 20 de milioane de euro).

Aceasta înseamnă că mai mult de jumătate din produsele vîndute în magazinele Kaufland din Moldova vor fi de import!

De asemenea, compania preconizează să lanseze vînzări online în 2017, utilizînd propria rețea de distribuție.
Se știe că Kaufland intenționa să centralizeze achizițiile unui tip de producție, mai ales sub propriile mărci comerciale (private label) în toate țările Europei de Est, unde este prezentă, folosind drept intermediar compania elvețiană EMD. Retailerii cu un număr total de magazine de 150 de mii în 19 țări ale lumii cu o cifră anuală de afaceri de 178 de miliarde euro solicită serviciile acestei companie, care le găsește producători.

Potrivit unuia dintre reprezentanții Kaufland, citat de Ziarul Financiar, datorită acestui fapt, compania poate face achiziții în cantități mari, iar partenerii ei din Cehia, Slovacia, Polonia, Croația, România și Bulgaria vor obține mai multe șanse pentru dezvoltare. Potrivit sursei citate, parteneriatul dintre EMD și Kaufland le va oferi producătorilor români ce colaborează cu acest operator posibilitatea de a livra producția și în hipermarketurile rețelei din alte țări.

Aici însă se ascunde una dintre capcanele puse de aceste două companii producătorilor locali: dacă doriți să vindeți în rețeaua Kaufland, atunci trebuie să o faceți, în special, sub marca rețelei. Chiar și un absolvent de liceu știe astăzi că producătorul lipsit de propria marcă comercială nu are nicio perspectivă în lumea modernă de afaceri, deoarece el poate fi înlocuit în orice moment.
0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?