Începînd cu 1 ianuarie 2017, cota accizelor la importul de automobile în Moldova va fi stabilită în lei, și nu în euro, cum s-a procedat în trecut.
Acest lucru este prevăzut de politica bugetar-fiscală și vamală pe anul 2017, aprobată de Parlament, relatează NOI.md.
Astfel, la stabilirea cotei accizelor la importul de automobile a fost folosit cursul mediu lunar al leului în raport cu moneda euro, înregistrat în prima jumătate a anului 2016, adică 22,24 lei pentru un euro. În plus, în locul impozitării existente a mașinilor, potrivit celor 4 „categorii de vîrstă”, noua grilă a prelevărilor de accize prevede 7 gradații în funcție de termenul de exploatare: 0-2 ani, 3-4 ani, 5-6 ani, 7 ani, 8 ani, 9 ani, 10 ani.
Astfel, pentru mașinile cu motor pe benzină, cu capacitatea de pînă la o mie centimetri cubi și termenul de exploatare de pînă la 2 ani inclusiv, accizele vor constitui 9,56 lei pentru 1 cm cub; la cele cu vechimea de la 3 la 4 ani – 10 lei; de la 5 la 6 ani – 10,23 lei, la cele de 7 ani – 10,45 lei, de 8 ani – 11,5 lei, de 9 ani – 12,19 lei, de 10 ani – 12,89 lei pentru un cm cub.
Pentru vehiculele cu motor pe benzină, cu capacitatea cilindrică de 1-1,5 mii și termenul de exploatare de pînă la 2 ani inclusiv, valoarea accizului va fi de 12,23 lei pentru 1 cm cub; la cele cu vechimea de la 3 la 4 ani – 12,67 lei; de la 5 la 6 ani – 12,9 lei, la cele de 7 ani – 13,12 lei, de 8 ani – 14,49 lei, de 9 ani – 15,17 lei, de 10 ani – 16,33 lei pentru 1 cm cub.
În cazul autovehiculelor cu motor pe benzină, cu capacitatea cilindrică de 1,5 mii – 2 mii cm cubi și termenul de exploatare de pînă la 2 ani inclusiv, accizul va constitui 18,9 lei pentru 1 cm cub; la cele cu vechimea de la 3 la 4 ani – 19,34 lei; de la 5 la 6 ani – 19,57 lei, la cele de 7 ani – 19,79 lei, de 8 ani – 21,62 lei, de 9 ani – 23,23 lei, de 10 ani – 24,39 lei pentru 1 cm cub.
În cazul mașinilor cu motor pe benzină, cu capacitatea cilindrică de 2-3 mii cm cubi și termenul de exploatare de pînă la 2 ani inclusiv, accizul va fi de 31,14 lei pentru 1 cm cub; la cele cu vechimea de la 3 la 4 ani – 31,58 lei; de la 5 la 6 ani – 31,81 lei, la cele de 7 ani – 32,03 lei, de 8 ani – 32,5 lei, de 9 ani – 37,03 lei, de 10 ani – 38,88 lei pentru 1 cm cub.
Totodată, accizele la vehicule cu motor pe benzină, cu capacitatea cilindrică de peste 3 mii cm cubi, cu termenul de exploatare de pînă la 2 ani inclusiv, va fi de stabilit la nivelul de 55,6 lei pentru 1 cm cub; de la 3 la 4 ani – 56,04 lei; de la 5 la 6 ani – 56,27 lei, de 7 ani – 56,49 lei, de 8 ani – 58,66 lei, de 9 ani – 58,89 lei, de 10 ani – 59,13 lei pentru 1 cm cub.
Pentru vehiculele cu motor diesel cu capacitatea cilindrică de pînă la 1,5 mii cm cubi și termenul de exploatare de pînă la 2 ani inclusiv, accizele vor constitui 12,23 lei pentru un cm cub; la cele cu vechimea de la 3 la 4 ani – 12,67 lei; de la 5 la 6 ani – 12,9 lei, la cele de 7 ani – 13,12 lei, de 8 ani – 14,49 lei, de 9 ani – 15,17 lei, de 10 ani – 16,33 lei pentru 1 cm cub.
În cazul autovehiculelor cu motor diesel, cu capacitatea cilindrică de 1,5 mii – 2,5 mii cm cubi și termenul de exploatare de pînă la 2 ani inclusiv, accizele vor constitui 31,14 lei pentru 1 cm cub; la cele cu vechimea de la 3 la 4 ani – 31,58 lei; de la 5 la 6 ani – 31,81 lei, la cele de 7 ani – 32,03 lei, de 8 ani – 35,2 lei, de 9 ani – 37,03 lei, de 10 ani – 38,8 lei pentru 1 cm cub.
Accizele la vehicule cu motor diesel, cu capacitatea cilindrică de peste 2,5 mii cm cubi și termenul de exploatare de pînă la 2 ani inclusiv, accizul va fi de stabilit la nivelul de 55,6 lei pentru 1 cm cub; la cele cu vechimea de la 3 la 4 ani – 56,04 lei; de la 5 la 6 ani – 56,27 lei, la cele de 7 ani – 56,49 lei, de 8 ani – 58,66 lei, de 9 ani – 58,89 lei, de 10 ani – 59,13 lei pentru 1 cm cub.
Accizul pentru automobilele retro va constitui 22,4 mii de lei.
De menționat că Parlamentul a adoptat anterior în prima lectură modificările la legislația în vigoare care prevăd restricții asupra importului de automobile cu termenul de exploatare de peste 7 ani.
Решение об ограничении ввоза машин с Европы неправильный!!Властям Молдовы сначала нужно позаботится об увеличии уровня жизни молдавского народа,а потом принимать такие решения!!Я больше чем уверен что молдавский парламент мало волнует безопасность нашего народа, скорее всего они защищают себя и тех бизнесменов которые занимаются реализацией новых автомобилей на территории Молдовы!Думаю что закон продвинули за некоторую взятку как и все законы принимющиеся в молдавском парламенте!!Этот закон еще больше ограничивает молдавский народ к доступности хоть как то передвигатся и независить от государственного автотранспорта!И уж если быть до конца честным, то большая часть аварий совершаемая водителями не зависит от того сколько лет автотранспорту, а скорее от человека который управляет этим транспортным средством!!А еще у нас вМолдове каждый автомобиль проходит обезательный технический осмотр, и если он несоответстует его прохождению значит его можно утелизировать!!
Посмотрите на Кишинев.Он весь в парковках на которых стоят уже растаможенные бу машины.Их же надо продать.Продать тем кто их завез. Для этого и тот кто завез пролобировал так закон,что бы создать свое монопольное положение. Вторая группа любящих монополии - это салонщики. Там тоже хотят продать.Новые машины,но цены монопольные. Вот эти "друзья" скинулись ,занесли куда надо и кому надо и вот вам новые акцизы,в леях....Ура...Идите граждане покупайте...Результат? Устаревание действующего парка,покупать не будут,те машины что стоят,будут стоять и дальше,аварийность увеличится,а доходы бюджета,ожидаемые по концовке не увеличатся а снизятся.
Adăuga comentariu