Animalele din sălbăticie respectă distanța pentru a preveni infectarea

13 mai. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Animalele din sălbăticie respectă distanța pentru a preveni infectarea. La această concluzie au ajuns cercetătorii de la Universitatea din Texas, urmărind maimuțele în habitatul lor natural.

În timpul studiului, oamenii de știință au studiat maimuțele în sălbăticie pentru a înțelege rolul pe care îl joacă genetica, dieta și interacțiunea într-un grup social în transmiterea microbilor care se află în intestinul animalelor.

Microbiomul intestinal se referă la toate microorganismele care locuiesc în tractul digestiv, începînd cu stomacul și terminînd cu intestinul gros. În ultimul deceniu, el a fost în centrul atenției oamenilor de știință, deoarece se crede că microbinomul intestinal nesănătos poate duce la obezitate, tulburări ale sistemului imunitar, slăbirea rezistenței la paraziți și chiar schimbări de comportament.

În cadrul studiului, oamenii de știință au analizat probele de fecale a 45 de maimuțe-femele Colobus care trăiesc în împrejurimile satelor Boabeng și Fima din Ghana. Ca urmare, oamenii de știință au văzut diferențe semnificative între microbii intestinali ai grupurilor sociale. În același timp, persoanele din diferite grupuri care au fost strîns legate social au avut microbinomi intestinali mai asemănători.