În Buriatia au fost găsite structuri asemănătoare cu Stonehenge

25 oct. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Structurile neobișnuite de piatră din Transbaikalia de vestul au constituit mult timp un mister pentru oamenii de știință.

Acum, angajații Institutului de Studii Mongoliene, Buddhologie și Tibetologie SB RAS (Ulan-Ude) au stabilit că aceste monumente antice au legătură cu fenomenele astronomice.
Cercetătorii presupun că în locurile „Stonehenge-ului din Buriatia” oamenii antici efectuau ritualuri mistice în cinstea echinocțiului de toamnă-primăvară și a solstițiului de iarnă-vară.

Cercetătorii interpretează unele obiecte ca fiind niște sfinți, dar scopul altora rămîne un mister. Potrivit candidatului în științele istorice, Vasilii Ivanovici Tashak, cercetător de frunte la IMBT SB RAS, conexiunea dintre structurile megalitice și fenomenele solare a fost descoperită întîmplător. Un grup de arheologi au studiat complexul Barun-Alan-1, situat în valea rîului Alan.

Oamenii de știință menționează că începutul epocii bronzului a fost perioada formării cultului Soarelui, cînd oamenii determinau după el unele momente importante ale vieții. Dacă mai devreme movilele monumentului Barun-Alan-1 erau considerate morminte, atunci în timpul săpăturilor s-a dovedit că acestea sînt zidării ritualice.