Oamenii de știință au descoperit cum păsările pot supraviețui în orașele mari

27 mar. 2020,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Un nou studiu, publicat în revista Frontiers in Ecology and Evolution, presupune că păsările au două strategii de supraviețuire în orașele mari: cu ajutorul creierului mare sau prin reproducere mai frecventă.

Supraviețuirea în orașe este atît de dificilă, încît multe specii de păsări pot dispărea din cauza urbanizării intense. Dar unele păsări reușesc chiar să prospere în aceste condiții. Anterior, oamenii de știință au descoperit că păsările cu creier mare au o serie de avantaje în viața urbană. Ele pot găsi noi surse de hrană și pot evita pericolele mult mai eficient decît păsările cu creier mic. Cu toate acestea, păsările cu un creier mic (de exemplu, porumbeii) pot, de asemenea, să trăiască bine în oraș.

Rezultatele unor studii au confirmat că dimensiunea creierului joacă un rol important, dar nu este singura cale spre succesul evolutiv. Păsările cu un creier mic pot avea, de asemenea, succes evolutiv dacă se vor înmulți mai mult în timpul vieții. Acest tip de adaptare preferă viitorul succes reproductiv al speciei, mai degrabă decît supraviețuirea sa actuală. În același timp, ambele strategii sînt mai puțin frecvente în habitatul natural.